VECKA 16
Fredag
19
April
BT-annons

  • Forum > Marknader > Allmänt > Min Största varning för börsen
10 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
Min Största varning för börsen
2019-09-11
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Det är inte värd att slänga sig i marknaden eftersom den största raset är på väg.

Just nu marknaden för hopp men hur verkligen  ser ut?

just nu har ingen bull eller bear postion på börsen men jag tycker det är mycket smart strategi att tradrar med 20 procent av kapitlet.

Många springer efter ny köp men vart börsen ska på väg?

Alla postiva nyheter inkulderad för en bra avtal mellan USA och China men jag tror inte att det bli en bra del .

Dagens läge bankerna blöder och många företag och länder har avstår för nya investering vilket vi kommer att se mycket svaga tillväxten .

ECB ligger illa nu och super Mario och Fed kommer att gör marknaden en stort besvikelse.

Mr Trump är bra dåligt poker spelare.

önskar mitt bästa till er.

 

 

 
2019-09-12
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Inte utan man undrar hur länge kan detta fortsätta, klättra på wall of worrie är ett träffande uttryck.

 

Insiders säljer mer än de köper läser man och börserna rusar av glädje.

 

Det mesta bland indikatorerna ser ännu bra ut när vi förbereder test av tidigare toppar men jag är riktigt nervös över vad som kan hända om alla försöker sälja  ETF:r och andra fonder samtidigt då bör det bli trångt i utgången undecided

 
 
 
 
2019-09-12
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Mycket ugly börs på väg denna månad och nästa månad.

Uppgången består av efterfrågan inte FA.

När vi ser ECB sänkte räntan och vill pumpar in pengar ,då finns största varning signal.

 

 
2019-09-13
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Inga större faror i de eftersläpande indikatorerna ännu McClellan Summation Index inte ens i "se upp" zonen och antalet aktier SP500 som är över MA50 stiger stadigt, det är bara min "gut" som är orolig över läget och tack vare den så har min trejdvecka varit usel :(

 

img

 
 
 
 
2019-11-09
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Ser inte mycket mer än det i vissa index möjligen vacklar lite men skall det ske något överraskande får det gå snabbt ned för att inte indikatorerna och priceaction skall hinna varna en?

 

Det kan gå snabbt ned då allt fler sägs ligga i indexfonder vi får helt enkelt se vad som händer än så länge ingen fara på taket vad jag kan se?

 
 
 
 
2019-12-01
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

CHINA

TAIWAN

ENGLAND

Börsen i USA redan överköpta och vix kan komma att stiga ,då kan vi se en rejäl nedgång under 2020.

Bil industri på väg att visa den sämsta tillväxten.

 

 
2019-12-03
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Mycket om fastighet just nu närmar vi oss en paus? https://stockchase.com/opinions/2019-12-02/7

 

Vår vän Trump gör ingen besviken då är det väl dags för Kludo dyka upp i etern gjuta lite olja på vågorna eller? laughing

 
 
 
 
2019-12-04
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

luktar lite svett hår när man läser sådant här 

UK's biggest commercial property fund suspended

 

https://www.bbc.com/news/business-50658437

 

Men länsförsäkringars fastighetsfond ser fortfarande trevlig ut? surprised

 
 
 
 
2019-12-04
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

jag tror att marknaden på väg att bli kollaps .

Det ser inte bra ut när man ser den stora risken som vänta under kort tid.

 

 
2019-12-07
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

German30:s rusning på USA:s arbetssiffror var nog bland det sjukaste jag såg denne veckan, skit samma ifall Tyskland går åt skogen de vart ju kraftiga siffror i USA laughing

 
 
 
 
2019-12-07
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Världens börsen består inte bara USA.

Val Nästa veckan (england)

Dead tine för China-USA 15 dec.

Volymer har varit mycket låga i börshandel och om titta på SP500 vinst ser vi en bublla på aktie markanden .

val i USA är närmare och själv tycker jag inte att det är värd att äga aktier ,när jag ser den största kollapsen står framför dörren.

Guld kan stiga ATH och testar över 2000 igen 

Detta Trump snak är luriga börsen som investerare riskerar för sina pengar.

3,5 procent arbetslöshet men tänker jag varför deras industri produktion var ner?

Bostad priset är global på väg ned.

Gamla toppen är svårt att slår för börsen vilket tror jag på att från nästa veckan vänder ner börsen.

 

 

 
Annons


Message: