VECKA 17
Tisdag
23
April
BT-annons

  • Forum > Marknader > Allmänt > Tar hem vinsten (GULD)
4 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
Tar hem vinsten (GULD)
2019-08-21
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Jag tror att det är dags att tar hem vinsten från guld och köpa aktier..

Mest intressant är bank och verkstad aktier.

Telkom ska vara klart .

 
2019-08-23
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Har endast skalat av lite då jag inte har bättre lägga pengarna på just nu, får vi våg 4:a jag funderat på lässer jag rubbet cash på ett sista guldryck men där är vi inte än. 

 

När det gäller telekom och 5G har jag valt att pytsa in småpengar i  några bolag jag hoppas på när jag har en slant över då jag ser min satsning på 5- 10 år in i framtiden och inte tänker fundera särskilt mycket över hur det går dag för dag.

 

Gör inga förändringar när det gäller Reits de jag var intresserad av har redan stuckit högre än vad jag vill betala.

 

Bolag typ Alfa Laval, Trelleborg osv glider sakta men säkert in i min köpzon men det betyder inte de nått båtten de kan halveras från dagens nivåer vid krasch för mig betyder det ökad koll och kanske köpstart.

Det går säkert bra har på något vis har överlevt  90,00,08 och... surprised

 

Contrarian uran kan vara grejen får ta mig en titt under helgen, visst är väl Uran bland det mest avskydda eller?

 
 
 
 
2019-08-23
Citera
 
photo
Aktiv:
inlägg

I närtid känns Guld tryggt som "krockkrudde" för olika scenarion. (inflation,deflation,stagflation)

Nisse:-> https://claeshemberg.se/professorn-sagar-5g/

 
2019-08-24
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Tobe Or Not Tobe -> läste programvaruteknik på LTH när dot.com började ladda mot allt högre höjder så där satt vi en klass med "programmeringsnördar" och förstod ingetting, vi förstod visionen med handelsplattformarna men gick bet på vilka som skulle handla på dem då de som använde internet var fattiga yngre och föräldrarna som hade stålar kunde inte internetwink

 

Ja 5G kommer förmodligen ta sin tid bli nya normalen men intresset finns från diverse industrier så jag hoppas vi på 10 år har utvecklat något då behovet  finns. Telefonen har av flera fått sin dödsdom blir kanske något som hänger från örat/glasögonen eller kanske en skjortknapp i framtiden inte vet jag.

 
 
 
 
2019-09-12
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

1700 på väg 

Ingen säljer Gold 

 

 
Annons


Message: