VECKA 13
Fredag
29
Mars
BT-annons

1 2 3 Nästa Sista Sid 1 av 3
  • Forum > Marknader > Aktier > Alla bitar på plats...
29 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Jukka otra
Alla bitar på plats...
2019-03-01
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2018
19 inlägg

Inget att handla efter ska påpekas men bitarna på plats för börsfall ,teknikerna pratar om botteformationer,vix lågt igen,Sen min egen teori har varit med länge så många ggr börsen vänder riktning början på mars,,,lycka till där ute,,

 
 
 
 
2019-03-02
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Förmodligen får du rätt.

Är själv inne på samma linje...det måste ha toppat ur någon gång. 

 
2019-03-02
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2018
19 inlägg

Samtidigt inget som förvånar längre på börsen

 
 
 
 
2019-03-02
Citera
 
photo
Aktiv: Sep 2017
54 inlägg

Som gröngöling är jag mest förundrad över alla tyckares mantra att börs/Guld går motsatt riktning. "Aktier är en vintersport " osv. Samtidigt falnar det gyllene väl ändå ofta just mot marsperioden?

Jag är ute efter att rättas här för gud nåde vad jag hoppas guldet studsar mån-tis. Och drar vi en ny högsta och detta sammanfaller med RB-köp, neggiga tweets från Trump och nåt väldigt saftigt om Kina eller liknande kanske vi äntligen kan se ett rejält nedställ på börserna.

 

Vad tror ni om börsen överlag (Svea primärt) vad jag låtsas se är att peaken ändrar riktning nu. Många fonder gick minus förra v (Även guld backade mot stöd, tror dock en liten studs kom sista handelstiden). Läser att småsparare växlar över från räntor till aktier,att smart money eller iaf de stora flödena rör sig mot EM.snart sjunker kanske börs och småsparare gungar över snett mot räntor (av allt möjligt) och löpsedeln säger oj.

 

 

För att förtydliga, fråga:

  1. Hur tror ni guldet rör sig i veckan?
  2.  Vad säger ni om säsongsmönster i guld och att varken börs eller guld går bra apr maj vad jag förstått det som?
  3. Tror ni att Svenska börsen sett sin peak för i år? 
  4. Gärna posta era tankar överlag om året samt vad som är intressant att investera i idag

 

Tacksam för förenklade svar då jag inte hänger med i allt TA och konstiga (imo) formulerade fackspråkstermer... :)

 

Mvh

 
 
 
 
2019-03-02
Citera
 
photo
Aktiv: Sep 2017
54 inlägg

Btw,  nu får alla traders med bra riskjustering slag... Har ca 80% kontant (pga snart husköp) men av det lilla som är kvar ligger jag 50% Guld/ädel i lågvolatil hedgefond och ett juniorbolag och resten hyfsat spritt dock mycket small Cap osv..

 

Lirar som jag gör i poker nu. Du måste ta stora bet när du är short stacked:)

 
 
 
 
2019-03-03
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2018
19 inlägg

Läste att 6/3 är det 10 års dag på uppgången,sp bottnade på 666,skoj med datum o siffror...

 
 
 
 
2019-03-03
Citera
 
photo
N N
Aktiv: May 2008
1160 inlägg
  1. Kortsiktigt översåld och vi bör få minst en studs upp. Fast likviditetstillförsel/frigörande som CB gör just nu över det mesta av världen kan udda nog driva oss ytterligare utför (QE effekten). Just lutar jag dock åt att rörelsen i guld mer är en head fake mot nya trenden uppåt.
  2. Ja, i säsongssnitt faller guldet fram till och med augusti innan den stiger sista halvan av året. Å andra sidan, medan 2018 följde ett mer klassiskt säsongsmönster gjorde 20016-17 inte det. medeltal är trots allt bara medeltal.
  3. 50/50 hade trott vi skulle upp över 1700 fast börjar kanske luta åt att vi har toppat. Allt vilar på dock på QE, kreditexpansion (globalt) och ränteläget.
  4. Svårt att hitta sektorer som inte är övervärderade. Lite stock picking och sektorerna energi, råvaror och såklart ädelmetaller.
 
2019-03-07
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Ma 200 verkar vara vägvisaren nu, inom det mesta.

Tidigare toppar verkar svåra att forsera som det ser ut just nu.  

 
2019-03-08
Citera
 
photo
Aktiv: Dec 2009
287 inlägg

Ja du Ulf, du var tvungen att klicka på artickeln om Victoria Silvstedt på DI, då har vi sjunkit lika lågt. cool

Borde ha lyssnat på henne för några år sedan då hon spådde en stark dollar. Fast nu har hon trott på starkare krona vilket var fel.

Lite trött på att det mest är CB och Trump som kör börsen.

 

 
2019-03-08
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Alla bitar på plats?

Kass valuta,. Minusränta,. Ränteavdrag,. Världens högsta byggkostnader för bostäder. Skenande kostnader för den närande gruppen i samhället i jämförelse med den tärande.

Alla tänkbara tidigare begågna fel i en ekonomi är orsaken till vår dåligt värderade valuta.

Tidigare vanstyre av vårt land ligger hos politiker.

Värst av alla är vår egen så kallade riksbank.

Borde för länge sedan sett till att vi skall ha en stark samt trovärdig valuta. Vilket är riksbankens huvuduppdrag. Liknelsen med bananrepublik är slående likt som det ser ut nu. Ingen kan förneka detta elände som dom har ställt till med.    

 
1 2 3 Nästa Sista Sid 1 av 3

 
Annons


Message: