VECKA 13
Fredag
29
Mars
BT-annons

  • Forum > Börstjänaren > Allmänt > Dåligt humör ibland extrabesvär
6 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Nisse Blockchain
Dåligt humör ibland extrabesvär
2018-11-09
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Satt med en position och missade på TP med en microdel av spreaden och efter eldat upp mig tillräckligt gick jag hämta mina laxknyten i ugnen som jag fick smälla igen för släppa ut lite ånga vilket resulterade i glaset flög så nu får jag fixa ny ungslucka ovan på den förbannade nesan med fragmentet som saknades till min TP.

 

Skön vecka just nu skulle även jag kunna hänga med frusterade ungdomar kasta sten och bränna ned.

 
 
 
 
2018-11-24
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Nu har idioterna tagit över webben oxå rena rama klickomania i stället för enkelt och funktionellt länge leve det IQ befriade samhället hurra hurra hurra

 

Är innerligt trött på att gå till någon hemsida för att köpa en enkelt produkt eller kolla om den ens finns i lager där eftersom jag skickas runt på en rundtur globen runt och gärna långt bort ifrån butiken jag sökte så jag skall göra om hela skiten utan att komma någonvart.

 

Sökte bolag, letade upp önskad butik, ville se lagerstatus på en produkt och vips var jag tillbaka där jag startade där jag då denne gången skulle leta upp produkten och sedan välja butiken osv osv osv osv  där slapp jag köpa deras skitprodukt åtminstone för nu struntar jag i det.

 

Det går bra nu, osså undrar de varför produktiviteten faller!yell

 
 
 
 
2018-11-27
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

När vi ändå klagar...

Att betala med kontanter i Sverige, blir ju mer och mer omöjligt.

¨Krog o restaurang...Vi har kontantfritt, säger de stackarna med stolthet.

Åka buss eller  tåg, är inget för den äldre generationen. Man måste var utbildad på universitet för att klara IT kraven!

Kom från Arlanda..han med en flygbuss med andan i halsen. Nästa skulle gå om 2h. Tror ni det gick att köpa biljett på bussen?

Nix..inte ens med kort!

Jag VET av egen erfarenhet, att det är lättare att åka kollektivt inom Bangkok, än i Sverige!

 
2018-11-27
Citera
 
photo
Aktiv: Dec 2009
287 inlägg

Hur slutade historien, fick du gå av?

 
2018-11-28
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Hörde ett skräckexempel av en kollega där en Dansk familj hade tänkt sig en tur till lokala zoo med lokaltrafiken. Att köpa en biljett till familjen för detta enda ändamålet gick inte hos lokaltrafikens biljettkontor utan det skulle i detta fallet lösas en månadsbiljett! Gissar den danske familjen var mycket nöjda med trevliga sverige och rekommenderade utflykten till sina danska vänner.

 

Kontantlösa samhället! jag värnar min frihet så gott jag kan genom i vad mån jag kan undvika handla hos affärer med endast kontantfritt. Önskar vi får ett rejält strömavbrott kan de stå där med sina tomma affärer och så kan fåren lära sig vad som går äta ute i naturen om de inte vill svälta he he he min våta dröm smile

 

Min egen erfarenhet är att det i min egen stad är svårare och dyrare åka/använda buss/taxi än i t ex Berlin/Barcelona mm, go sverige vi är ledande(i dårskap). En kul historia var när jag besökt Barcelona och varit rädd för bli blåst på stålar av skumma taxichaffissar men blåst blev jag först när jag kom hem och skulle åka från stationen till min bostad, doxk var jag för trött för att käfta med pisshuvudet så han fick skratta hela vägen till banken. 

 

Apropå klick-jakten så är majoriteten länkar i mitt urval mail av typen, steg1) klicka på länken hittar du texten, steg2) här kan du välja lite annan text mm ladda ned, steg3) ange din bästa adress vi skall skicka länken till, steg4) vi skickar t ex E-boken du behöver bara ange namn, mailadress, telefon.....

 

Jag vill alltså endast läsa ursprungsartikeln.

 

Klick på er.

 
 
 
 
2018-11-28
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg
S Wahlström:

Hur slutade historien, fick du gå av?

Nästan! Efter mycket om och men...fick jag till slut köpa en bussbiljett till Västerås, med kreditkort då, till Västerås,  där det blev bussbyte. Och på bussen mellan ARN o Västerås, fick jag med min Samsung nalle köpa nästa biljett, med kreditkort, till MIN destination!

Inget som tex min mor hade fixat....

 
2018-12-07
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

i stället för en "Det var bättre förr tråd dumpar jag denne upplevelse här"

 

Kanske en del märkt det i vissa bilar saknas nyckel-/kort-hål dvs det räcker "nyckeln" är i bilen för att kunna starta, köra osv.

 

Ja det kanske man kan tro.

 

Träffade på 2 st "nyckelhålslösa" bilar denne veckan och...

 

Här skulle man alltså pressa "nyckeln" mot startknappen inte bara för att starta bilen utan även för att stänga av den!!!  Ja det låter ju som en klar förbättring ha ha ha skicka cyaniden surprised

 

Tror flera likt mig konstaterat digitaliseringen = mer pappersarbete än någonsin så med stundande AI lär det bli mer jobb än någonsin!!

 

Manus och regi de liberalkonservativa eller masters of reality fake version.

 
 
 
 

 
Annons


Message: