VECKA 13
Torsdag
28
Mars
BT-annons

1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2
  • Forum > Marknader > Allmänt > Nästa lyft bli 3050 SP500
19 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
Nästa lyft bli 3050 SP500
2018-10-14
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1974 inlägg

Många är rädda och tror på ett fallande börs men jag tror  att vi kommer att testa ny toppen över 1700-1720 innan året slut.

'img'
 
2018-11-08
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Tittar man här är det ganska defensiva sektorer som gått över till bullish det senaste typ Health Care, Consumer Staples, Utilities och Real Estate

 

http://www.marketgauge.com/tools/big-view/?tab=1&chart=4

 

Har nyligen börjat titta på YIT/XLU  och XLY/XLP som just nu laggar och inte riktigt ännu ger fullt stöd till uppgången i S&P 500 vilket inte betyder det är en falsk uppgång så här långt. Fortsätter de gå ned stiger börsen utan stöd från verkligheten för invånarna i US.

 

Bäst denne morgonen är att jag ser ut fått stopp på Re-tweeter med Hanif Balif  eller vad det babblande stolpskottet heter genast svider mina röda siffror mindre och solen skiner igen cool

 
 
 
 
2018-11-08
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Inte mig emot om OMXS30 klättrar upp till 1700..för då går jag hårt in och blankar!

Lek IPS...köpt omx xact bull 2..för jag tror på en rekyl upp...sedan får vi se. 1500 stödet verkar ha stoppat fallet...än en gång!?...

 

Hanif Bali är definitivt inget stolpskott. Men i absurdistan ska alla vara PK....och för guds skull..prata aldrig om elefanten i rummet. HF är tvärtom...och det är skönt!

 
2018-11-08
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

De politiska debattörerna har lagt sig på en nivå jag varken gitter höra eller läsa så han är i gott sällskap och ett av stolpskotten för min del.

 
 
 
 
2019-07-15
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1974 inlägg

Det kan bli men vad ska hända sen ?

Det kan bli kaos sen .

 

 
2019-07-19
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Inte alla gillade denne idag men förmodligen har han rätt i att ECB kommer skydda alla som äger aktier eller liknande placeringar genom köpa aktier direkt från sedelpressen efter japansk modell ha ha ha länge leve kapitalismen vi kan inte förlora money-mouth

 

saxat:

Now, none other than the head of the world's largest asset manager, BlackRock CEO Larry Fink, has chimed in on this, and in his view the Japanification of Europe is almost complete, and that the ECB - as so many have speculated - will have no choice but to buy stocks to stimulate Europe's slowing economy.


Fink, who back in April correctly predicted a broad market "melt up" - which was driven entirely by the Fed's pathetic capitulation to Trump and its suggestion that it would cut several times in the coming year - appeared on CNBC this morning to make the case that the next European QE would also include stocks.

"55% of all European debt has a negative yield. I'm going to stick my foot out again: if the ECB is really going to try to restimulate the economy in Europe, they're going to have to buy equities just like the Bank of Japan has done", Fink told CNBC.

 

https://www.zerohedge.com/news/2019-07-19/ceo-worlds-largest-asset-manager-ecb-will-buy-stocks

 

 
 
 
 
2019-07-27
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Ja 3050 i SP500 som Darios skriver om ser ut kunna vara nästa station det skulle samtidigt vara ganska perfekt topp om vi har tankar megaphone mönster.

 

Upptäckte en sak som överraskade mig i morse och det var hur tydligt den stigande kilen syns i grafen sp500 omvandlat till svenska kronor, ser mer ut som en vanlig kanal i USD? Vi har visserligen inte sett var toppen slutar ännu kanske fortsätter det upp?

  

img

 
 
 
 
2019-08-03
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

"maknadskrafterna" ser ut jobba hårt med att plantera in ett ras i våra hjärnor och skriken blir allt högre då flocken inte reagerar på rätt sätt utan till stor del ligger kvar på börserna samtidigt som det finns gott om pengar vid sidlinjen från diverse större aktörer.

 

Denne veckan har det tjutits om vix samtidigt krigsrubrikerna(börserna) duggat tätt. Chump fick skulden för gårdagens i början panikartade ras men sedan verkade allt fler ta det som ett köpläge så indexen handlades upp en bit.

 

Någon "expert" skrev det är allvarligt när det rasar från ny ATH men jag hade för mig det är mer allvarligt om det rasar från en lägre topp?  

 

Semestermånad utanför sverige så dämpad volym och vilda västern börs förväntas, ser inget konstigt i mina grafer även om viss svaghet i vissa indikatorer är synlig så bulläget gäller för min del tills något säger mig det har slått om.

 

Stor försiktighet är nog ett bra råd så se upp där ute innocent

 
 
 
 
2019-08-03
Citera
 
photo
Aktiv:
inlägg

Dax har ju brutit ner ur en triangel! Det förvånar väl ingen I och för sig men men faller I faller A faller ..... eller hur den visan nu går ?

 
2019-08-04
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Tobe or N T B -> mommos lilla kråka skulle ut och åka är oxå en låt som kan passa när det handlar om CB/IMF mfl.

 

Hade aldrig trott "makten" skulle ta till alla medel för att få sitta kvar i samhällstoppen på 2000-talet likt man hört de gjort i historien men nu visar sig Janusansiktet från sin rätta sida.

 

Börsras för mig är förbi 20% ned mot 40% - 50% eller mer annars är det en konsolidering och chans till fiskafänge i min bok. jorå, vet det finns officiella beskrivningar.  

 
 
 
 
2019-08-05
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1974 inlägg

Det bli dags att placera i aktier igen .

När räntor på väg ned , det är dags att köpa aktier som  har bra utdelningen.

Kort period vänder up igen men det bli ingen nya toppen igen.

Nov kan vara en farligt läge.

 

 
1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2

 
Annons


Message: