VECKA 17
Fredag
26
April
BT-annons

1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2
  • Forum > Marknader > Allmänt > Kanske
14 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Nisse Blockchain
Kanske
2018-09-02
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Mekonomens rekyl ser ganska intressant ut med stochastic < 20 och MA50>200, återstår förstås att se vad som händer vidare, RSI dippa djupare än jag egentligen gillar så kanske är det ett dödsskutt från en katt surprised

 

Betsson/Bravida nedgången kan väcka köpintresse hos mig

 

Har Consilium vaknat till liv sicken sömnpilla

 

I Lumi väntar jag på botten har ingen aning när aktien bottnar förmodligen inte i brådrasket som metallerna ser ut just nu.

 

Labor Day i morgon gäller tyvärr inte för denne trälen.

 
 
 
 
2018-09-09
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Inget dramatiskt för min del, gjorde mindre köpstart i Freehold Royalties LTD men där saknas inte fallhöjd i aktien.

 

Långade svenska börsen med mindre portion Spiltan Aktiefond Stabil och kortade med några xact bear samtidigt då jag spelar på olika tidshorisont.

 

Fortsätter titta på Mekonomen, Betsson och Bravida undrar vad händer här näst, kanske en högre botten i Mekonomen och Betsson?

 

Long USD mot Eur och SEK ser inte vackert ut just nu, överväger short GBPUSD, EURCAD och EURJPY får se måndag morgon om jag gör något.

 

WTIC kan fixa en setup Long i veckan med lite tur vilket återstår se, lyssnade på skönsång om silverbolaget Hecla Mining och tänker se om vi kan komma ned till motsvarande 18-19 sek (24:50) vilket skulle kunna locka mig köpa.

 

Hoppas Carlyle Group kan fortsätta ned till i sek 190 eller lägre då jag vill återköpa aktien om möjligheten ges.

 

 

 
 
 
 
2018-09-11
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Zz-zåg ett någelunda intressant mönster i Norbord (OSB) som åtminstone ett par höstar bakåt stigit från september till oktober, kan det ha något med stormsäsongen att göra? Förra året smet den i från mig då jag tittade på apelsinjuice men kanske är där tid fortfarande fånga den i år? Får se hur det ser ut när det öppnar idag bäst hade förstås varit för några dagar sedan :(

 

Tydligen helt i osynk med GBP kanske skall jag börja fade betting mig själv yell mögvaluta låt den kalkbunken sjunka i havet.

 
 
 
 
2018-09-30
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

NetEnt B ser inte helt tokig ut i grafen och ganska ok även mot historiska PS-/PE-tal.

Självklart är där en anledning till raset i aktien men ett utbrott upp från nuvarande nivå (36:-) har som jag ser det hygglig chans till 10%-20% uppsida.

 

 

Det finns förstås nedsida i aktien oxå så gör er egen bedömning.

 

 
 
 
 
2018-09-30
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Pågående rekyl i Africa Oil kan vara värd en funderare om man tror på högre oljepriser framöver eller ett eventuellt uppköp av bolaget som det viskas om lite här o där.

 
 
 
 
2018-10-14
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Tråden borde kanske heta "minneslunden?"

Tänkte se om jag kan sänka en ny aktier laughing

 

Där fanns visst en förklaring till mekonomens billiga pris så bolaget är borta från min önskelista. https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2018/10/10/mekonomen-kopvart-med-hogvrisk.html

 

Tyvärr tänkte jag tipsa om ett annat cykliskt bilrelaterat bolag jag hörde om i börslunch 11 oktober Bulten http://videos68.com/video/view/RtWu2ddgcok

 

Är personligen ganska förtjust i servicebolag då trenden generellt verkar vara att företag i allt större utsträckning outsourcar skötsel och lagerhållning mm till fristående entrepenörer typ då Bulten, Bravida, Cramo ramirent osv..

 

Nu verkar bilbranschen vara på nedtur vilket då drabbar t ex Bulten men bolagets potential som nämns i börslunchen känns för min del trovärdig.

 

Jag är fortsatt intresserad av G5 entertainment och NetEnt vet inte vad som anses vara problemet med Betsson men får väl reda på det med tiden.

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
2018-10-19
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Toppen på bilarnas försäljning kan vara satt i europa om inte annat läser flera europeiska bolag varnar och för någon dag sedan läste jag försäljningen bilar verkade stanna av i US även om transportkostnaderna fortfarande steg?

 

Ser Bulten var nere nosade på 89:- vilket är övre gränsen i min för dagen köpzon känner ingen brådska kan komma mer ned skulle jag missa får jag leta efter något annat.

 

Hecla mining vägrar gå ned så här långt och jag vägrar köpa till annat än min egen prisidé yell

 
 
 
 
2018-10-26
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Mitt FA köp i NetEnt blev till en speck efter en resa onsdag-fredag 34 till 41 på 2 dagar, kan absolut tänka mig göra comeback i aktien då den inte alls ser dum ut i FA har för mig den befinner sig i köpzonen upp till 47 men får kolla om det är viktigt för någon.

 
 
 
 
2018-11-09
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

G5 Entertainment börjar se lockade ut men samtidigt har priset rört sig ned mot PS 1 och lägre allt oftare vilket kan vara en varning de goda tiderna är över?

 

Möjligt jag räknat fel, jag  får det officiella kvartalet om några dagar till mitt program men vad jag kan se håller PS kurvan target för året så här långt så vem vet(inte jag).

Jag avläser PS strax under 170 och som synes brukar aktien bjuda på dipp under PS-nivån såå? 

 

img

 

Festen kan vara över i G5 men jag börjar bli intresserad av en lite smakbit av aktien gärna om den går under 170 men även till dagens nivåer så det är tur jag har minst helgen på mig fundera på saken wink

 
 
 
 
2018-11-17
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Carlyle utvecklas bättre än vad jag hoppades på tidigare nu ser det ut som vi kan komma ned i än trevligare nivåer.  Att värdera bolaget är för svårt för mig men jag gillar exponeringen och den hittills trevliga utdelningen(nu 8.65% men lär bli lägre), en repris resa på 152 till 219 gör jag dessutom gärna om. 

För den nyfikne  https://www.carlyle.com/

 

img

 

 

 
 
 
 
2018-12-12
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Är inte med i cannabisrally men läste ett förslag där tobaksbolag Altria (MO) fanns som en alternativ ingång i cannabis världen får själv fundera mera på saken.

https://www.finviz.com/quote.ashx?t=MO

 

Norbord (OSB) tydligen färdig för denna huscykeln

Carlyle ännu närmare min åtrådda nivå

G5 hmm nere på vad jag tror är PS nivån för dagen har beslutsångest.

Freehold och africa oil behöver fart på oljesektorn

 

Lundin mining och bravida bland de få jag fortfarande är intresserad av, Cramo förstår jag inte dvs full rulle men aktien sjunker?

 

 
 
 
 
1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2

 
Annons


Message: