VECKA 22
Tisdag
27
Maj
BT-annons

1 2 3 Nästa Sista Sid 1 av 3
  • Forum > Marknader > Allmänt > TAR HEM VINST GULD
21 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
TAR HEM VINST GULD
2016-07-05
Citera

user_photo
Aktiv: Jun 2008
1979 inlägg

Det kan bli rekyl mot 1280.

2016-07-05
Citera

photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Darios,

Vad får dig att tro det?

Jag tycker Guldet och dess aktier...drar som ett lok just nu!

De "Rekyler" vi sett...har ju varit obetydliga sedan årsskiftet!

Men visst...man funderar ju på NÄR man ska ta hem del av vinsten!

Speciellt viktigt i PPM...som är så trögt...!

2016-07-05
Citera

user_photo
1979 inlägg

For att vi har haft en rally sen 1050 sen steg guld mot 1350.

I 2 kraftiga uppgang var England .

Oro for bankerna i italien men tank att just nu kommer rapporter vilket manga soker sig avkassting fran bolagerna .

rantor ar miuns eller 0 och inflation ar under 2 procent.

I langre tid kommer att Guld kommer att slar ny rekord vilket det kan bli SEP/OKt 2016.

Detta jag tycker men det kan vara fel vad jag skriver eftersom you never know what is happen next day or next week.

Det ar bra att minskar riken genom att 50 procent guld 50 procent aktier tex medecin  svenska banker brezil fond.

Central bankerna blandar sig i borsen vilket detta ar en skit.

Tank japanska staten koper aktier .

Den 23 juni det var FED/ECB var bakom stoppar raset de var radda att det bli 2008 vilket de pumpade pengar och var mot upgang for guld.

Guld skulle vara over 1800 inte 1320 den 23 juni.

Detta sager allt.

Jag hade inte svenska tangant bord att skriva hoppas att du kan lasa.

2016-07-06
Citera

photo
825 inlägg

Det går att läsa Darios...tack!

Ja man blir lite kluven, då det låga ränteläget och allt nytt kapital, bör trigga upp aktiekurserna vidare....

MEN...om nu "the smart money"...flertalet stora banker (Banksters) får för sig att köra NED börser och upp med Guld, så spelar det ingen roll vad centralbankerna gör, för CB köper inte aktier direkt (men det är väl en tidsfråga innan de börjar med det).

Så om börserna nu körs ner, medvetet, så måste så klart kapitalet slussas till något annat tillgångsslag, om de inte kan vara likvida.

Därefter...när de vänder kappan igen, så lär vi nog få se på en BULL market av sällan skådat slag. Då har centralbanker inkl FED...ECB...vidtagit mer åtgärder för att bryta börsfallet!

Ovan är ett tänkbart scenario som jag tänker vara förberedd på, men INGET ÄR JU SÄKERT i den här branschen!

GULD...visst kan det bli en liten rekyl ned...men då jag nu ligger i Guldaktiefonder...så är det lättast att ligga kvar, TILLS jag noterar en svaghet i Guldet. Typ lägre lägsta och lägre högsta, som vi nu har sett i OMXS30 under flera månader = BEAR market!

Tittade på Rråvaran guld idag: +0,78% samma gynnsamma utveckling har USD relativt SEK...så Guld i SEK 1,5% senast dygnet....bör bli ca +3% i Guldaktierna:-)

2016-07-06
Citera

photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Långsiktiga nacklinjen i Guldet, från "2011-09 ligger i nivå med 1370.

Genombrrott av denna nivå, såvida det ej blir ett falskt kan nog trigga ytterligare uppsida.

1400 nivån är nog av betydelse i nuvarande  läge.

Kanaltaket borde ha en viss inverkan långsiktigt. Vad tror ni om det? 

2016-07-06
Citera

photo
825 inlägg

HH skriver idag i Börstjänaren:

Marknaden just nu – Guldet fortsätter att rusa, oljan är på väg att bryta ned och i koppar händer ingenting.

Marknaden
I går piggnade guldet äntligen till medan silver tog en liten nödvändig paus efter en makalös uppgång. Vi förväntar oss nu samma kaliber i guldet, motstånden ovanför är inte testade sedan början av 2014. Det betyder att alla som köpt guld, och behållt, sedan 2014 ligger med vinst och inte långt bort är toppen från 2013.

Vi har ett mål på $2000 i guld och silver bör kunna dubblas i pris.

Så 2000 eller 1400? Flera förslag?

Jag har en del kunskap om TA...fast jag tllämpar det bara då och då, och gärna i kombination med andra inputs. 

Men man ser ju att spekulanter har tagit position i Guld...och för mig är Guld en spekulationsvara, måhända om det även fungerar som en sorts valuta / säker hamn i oroliga tider.

Men om man funderar på vad som är viktigt vid en riktgt KRIS...då är det mat, vatten, energi samt kanske mark som man kan odla på!

2016-07-06
Citera

user_photo
1979 inlägg

Jag har full respekt pa vad han skriver men jag tror att aktier upp Guld ner.

Dollar ner.

2016-07-06
Citera

photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Inget illa ment, men för många är det nog som ser denna nivå som ett tillfälle att ta hem vinsterna,. Kan säkert bli 2 eller 3 tusen när alla drar åt samma håll.  

2016-07-06
Citera

photo
Aktiv: Dec 2010
519 inlägg

Fredagens jobbrapport från USA sätter säkert en del avtryck i guldpriset. Dessutom är guldet just nu överköpt men visar fortsatt styrka. I dag fick jag en sån där egendomlig känsla av oro för mina goldminers (gdxj). Sålde 50% av innehavet och avvaktar de närmaste dagarna framför allt utvecklingen på fredag. Hur går dollarkursen t.ex.? Går dollarn nedåt på fredag p g a jobbrapporten så gynnas guldet (och silvret som ju gått kanon nån vecka). Nå det är ju bara att köpa tillbaka något högre men är ju smällar man ibland får ta. 

Hittade förresten ett goldminingbolag MUX (Mcewen Gold Inc) som gått från en dollar till närmre 5 på några veckor. Lär nog finnas ett och annat liknande bolag framöver nör guldpriset stabiliseras på hög nivå. Kanske något för Calle!!??

2016-07-07
Citera

photo
825 inlägg

2016-07-07
Citera

photo
825 inlägg

Guldfeber

Råvaror Att globala investerare sökt sig till säkra tillgångar som guld efter det brittiska valet är känt, men flödet till den ädla metallen har slagit alla rekord de senaste dagarna. Placera.nu / Avanza.

1 2 3 Nästa Sista Sid 1 av 3

Annons