VECKA 24
Torsdag
11
Juni
BT-annons

• Forum > Fria Marknaden > Filosofiska klubben > Förutsägbara beteeden
4 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Stefan Sundqvist
Förutsägbara beteeden
2012-02-17
Citera

photo
Aktiv:
Forskning inom beteendevetenskap har gjort oerhörda framteg i att identifiera varför vi beter oss som vi gör.

Invanda beteendemöster är ofta svåra att bryta, vilket bl.a. används i marknadsföring baserade på beteendestudier.

Nedan artikel ger en intressant och skrämmande insikt i detta område oavsett om du är chef, arbetar inom marknadsföring, utbildning eller ”bara” vill bryta ett invant men oönskat beteendemönster. Kanske skippa den extra kakan, nattmackan eller ciggen till kaffet.

Det är en lång artikel, men vard att läsa!

Att innehållet i artikeln är känsligt och kontroversiellt ses i nedan klipp:

“When I offered to fly to Target’s headquarters to discuss its concerns, a spokeswoman e-mailed that no one would meet me. When I flew out anyway, I was told I was on a list of prohibited visitors. “I’ve been instructed not to give you access and to ask you to leave,” said a very nice security guard named Alex.”

http://www.nytimes.com/2012/02/19/magazine/shopping-habits.html?pagewanted=1&_r=1&ref=global-home

2012-02-17
Citera

photo
Aktiv: Jul 2009
2791 inlägg

Jag har nu sålt allt i mina pensionsfonder. Blev riktigt fina månader från dec till feb =) ssab, lumi , gdxj och slx också sålt.

Tror att vi har en bit kvar till toppen men ingen ide att chansa.

Nu tar jag en välbehövlig pause från börsen.

2012-02-18
Citera

photo
Aktiv:
Härligt Calle,

Njut framför brasan!

Kort och lång trend fortfarande envist upp, med mitt mått mätt.

Därför, förutsägbar som jag är, solar jag vidare med trailing SL stängning OMX30 1075, DJ 12780, SP 1340.

Löser det sig med Grekland på måndag vankas LTRO runt hörnet och möjlig EURO förstärkning som kanske kan dra detta "ologiska" Runaway Rally vidare.

img

2012-02-18
Citera

photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Kom tänka på något jag inte förutsåg när det begav sig :)

Sikken gammal tant!

http://www.youtube.com/watch?v=Vzffk1RblvI&feature=related

Annons