Om man ser lite längre framåt vore det intressant att höra om du delar James tankekedja i de länkade artiklarna. Även du verkar ju vara inne på att börsen töar bort framåt tidig vår.
jo jag har läst James förut, han ingår i "baisse-gänget"
personligen tror jag att ECB trycker pengar "en masse" när det krisar
att blanka börsen är nervigt, men kan göras om S&P 500 stiger över 1400
just nu är både VIX och put/call upp + ovan nämnda varningssignaler från diverse objekt
TLT: Den kan handlas på AVANZA, ni kan handla BL Bond Dollar på PPM även en svensk tio årig statsobligation följer långa amerikanska ganska väl om ni vill slippa fundera på valutan.
men detta är inte aktuellt ännu, just nu är det börsen med mindre positioner som gäller
Det är väl egentligen en debatt om åtstramingar eller stimulansåtgärder är bästa medicinen.
Jag inte riktigt klar över vad jag själv tror mig tro än..... Det finns rätt goda argument i båda lägren.
Jag tycker ändå IMF är rätt kloka baissare till skillnad mot mediabjörnligan i TV och i pressen.
Om jag tolkar det du skrivit tidigare samt mellan raderna ovan så delar du hans uppfattning om ett möjligt ras/en korrigering mot våren, men inte orsaken.
Jag gissar att det fortfarande är den Kinesiska husbubblemonstret som spökar i garderoben
oavsett vad den politisk institutionen heter (diverse bokstavskombinationer eller andra namn) kan man alltid räkna med att de gör vad de tror kommer att bevara deras makt oavsett eller "no matter what"
följande indikerar relativ svaghet mot börsindex och kan tolkas som varningssignaler på lite sikt:
energi
Shanghai
bredden
olja
Warren Buffets fond
Dow Jones Index
bankaktiieindex
Ericsson
Nokia
Baltic Dry
börsindex relativt långa obligationer
börsindex relativt guldpriset
broker/dealer index
Göran,
Om man ser lite längre framåt vore det intressant att höra om du delar James tankekedja i de länkade artiklarna. Även du verkar ju vara inne på att börsen töar bort framåt tidig vår.
http://seekingalpha.com/article/321158-u-s-stock-market-outlook-2012-down-hard-but-not-out-part-1
http://seekingalpha.com/article/321159-u-s-stock-market-outlook-2012-down-hard-but-not-out-part-2
En fråga (utifallatt ovan), som du säkert svarat på tidigare, men jag tror är värd att repetera:
- Hur investerar man i TLT?
Ge gärna ett specifikt exempel på hur vi kan "köpa TLT" så vi kan hitta rätt via våra bankdepåer.
P.s. Se även
http://seekingalpha.com/article/321953-imf-to-germany-europe-is-on-course-for-disaster
TLT på Avanza.
https://www.avanza.se/aza/aktieroptioner/etf/etfguide.jsp?orderbookId=175076
jo jag har läst James förut, han ingår i "baisse-gänget"
personligen tror jag att ECB trycker pengar "en masse" när det krisar
att blanka börsen är nervigt, men kan göras om S&P 500 stiger över 1400
just nu är både VIX och put/call upp + ovan nämnda varningssignaler från diverse objekt
TLT: Den kan handlas på AVANZA, ni kan handla BL Bond Dollar på PPM även en svensk tio årig statsobligation följer långa amerikanska ganska väl om ni vill slippa fundera på valutan.
men detta är inte aktuellt ännu, just nu är det börsen med mindre positioner som gäller
Hmm,eller börsen med stor position och snabba stoplossar. ;-)
James liksom IMF numera.
Det är väl egentligen en debatt om åtstramingar eller stimulansåtgärder är bästa medicinen.
Jag inte riktigt klar över vad jag själv tror mig tro än..... Det finns rätt goda argument i båda lägren.
Jag tycker ändå IMF är rätt kloka baissare till skillnad mot mediabjörnligan i TV och i pressen.
Om jag tolkar det du skrivit tidigare samt mellan raderna ovan så delar du hans uppfattning om ett möjligt ras/en korrigering mot våren, men inte orsaken.
Jag gissar att det fortfarande är den Kinesiska husbubblemonstret som spökar i garderoben
TLT - Tack!
oavsett vad den politisk institutionen heter (diverse bokstavskombinationer eller andra namn) kan man alltid räkna med att de gör vad de tror kommer att bevara deras makt oavsett eller "no matter what"
IMF i ena ringörnan, i andra ECB med Merkel som coach och lille Sarkozy som trunkbärare.
Tror nog jag föredrar IMF vid makten i så fall
Maktkampen hårdnar. OECD nu på IMF´s sida mot ECB.
KO?
Logga in för att svara på detta foruminlägg!