VECKA 24
Torsdag
11
Juni
BT-annons

• Forum > VIP Lounge > Portfölj > Portföljfrågor
3 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Thomas Sandström
Portföljfrågor
2011-10-02
Citera

user_photo
Aktiv: Jan 1970
8176 inlägg

Här kan du som abonnent ställa frågor om BT-portföljen.

Välkommen!

2012-02-07
Citera

photo
Aktiv: Jul 2010
244 inlägg

Hej BT.

jag har en fråga angående BTportföljen.

Och anledningen till att den hamnar i forumet är att den troligtvis rör dom flesta som följer Kanalportföljen.

Jag har stora problem med att hålla risken i portföljen låg när det kommer till råvaror, även om jag handlar med mini kontrakt så får jag ca 3% i risk redan vid så lite som 1 kontrakt både i guld, koppar och vetet, och vid ett återtest av tidigare topp/botten kan jag välja mellan att ta hem hela vinsten direkt eller flytta upp till +-0 utan att sälja hälften, och hoppas på fortsatt uppgång, men frågan är om dom alternativen är lönsamma. 

Så antingen är det bara att shoppa och hoppas på det bästa, eller avstå.

Hur resonerar ni andra?

Jag vet att det bästa är att sprida riskerna mellan dom olika områdena Aktier, råvaror och valutor. Men när risken blir för stor avstår jag gärna köpet och då blir det inte riktigt samma sak som att sprida risken, utan outnyttjat kapital.

Nu förtår jag om ni inte kan trolla fram snygga och perfekta grafer men kan ni inte lägga upp ett antal intresanta affärer i stället, där jag kan välja dom som passar min portfölj storlek lite bättre.

Mvh Rasmus

2012-02-13
Citera

user_photo
Aktiv: Jan 1970
19301 inlägg

Hej Rasmus,

Jag gav ett litet svar i dagens portföljuppdatering, via EFT:er kan man i många fall ta mindre positioner.

Mvh
Henrik

2012-02-13
Citera

photo
Aktiv: Jul 2010
244 inlägg

{#emotions_dlg.s_smile}

Jag förstod det. Både vete och guld fanns med, och med lite trixande i olika grafer har jag nu plaserat ut köp och sälj nivåerna.

Tack för dom utbildande orden.

Mvh Rasmus

Annons