VECKA 24
Tisdag
09
Juni
BT-annons

1 2 3 4 5 Nästa Sista Sid 1 av 5
  • Forum > - > - > Webinarium
46 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Alf Mahrberg
Webinarium
2009-12-01
Citera

photo
Aktiv: Oct 2009
429 inlägg
Någon mer som inte får med bilden i webinarium inspelningarna..endast ljudet fungerar? Trots installation av Go To meeting codec.

2009-12-01
Citera

photo
2953 inlägg
Same,same.

2009-12-01
Citera

photo
429 inlägg
Tycker det är hög tid att lösa problemet med bildenåtergivningen på webinarierna!! iaf de 2 senaste

2009-12-01
Citera

user_photo
Aktiv: Jan 1970
19298 inlägg
Problemet med en liten bild är löst.

Det är dock inte många (2 st ovan vad vi känner till) som inte får någon bild, varför problemet förmodligen inte är relaterat till programvaran eller vår sajt.

Kanske någon som har en lösning?

2009-12-01
Citera

photo
Aktiv: Dec 2008
242 inlägg
Hej,

Jag har också problem att se INSPELADE webinarium. Det fungerar ibland om jag öppnar filen i winamp, men som oftast ligger bilden då snett och inga färger syns. När jag öppnar i divx så kommer inget ljud och i windows mediaplayer går filerna ej att öppna alls. Någon som vad jag skall göra? Just nu kör jag i både divx och winamp. Öpnnar samtidigt och kör ljud i ena och bild i andra!

Mvh Daniel

2009-12-01
Citera

photo
Aktiv: Nov 2008
519 inlägg
Hej !
På inspelade Webinarier kan jag bara höra ljudet, bilden är helsvart.Hoppas på bättring då jag inte kan närvara alla onsdagar.
MVH
Ingvar

2009-12-01
Citera

photo
Aktiv: Jun 2008
427 inlägg
Hej,

För mig fungerar det utan problem med Windows Media Player 11.

Ni som har problem kolla så att ni har de codecs som krävs för att spela upp webinarierna.

/Jan Eve

2009-12-01
Citera

photo
Aktiv: Jan 2009
356 inlägg
Hej

Om inspelade webinarier konverterades till Windows Media format (jag tror man kan välja detta alternativ i GoToMeeting vid inspelning) så kunde alla se inspelningarna, även Mac-användare.

Mvh
Anders

2009-12-01
Citera

photo
429 inlägg
Jan Eve, vilka ytterligare codecs är det som krävs... tidigare inspelningar av webinarier fungerar klockrent. Det nämns inget om andra codecs än GoToMeeting. (Jag kör Windows Media Player 11 under XP)

2009-12-01
Citera

user_photo
Aktiv: Dec 2008
1204 inlägg
Hej,

Det ska fungera med Windows integrerade filmspelare om man har installerat rätt codec.
https://www2.gotomeeting.com/codec

Om det inte gör det så är det fel i PCn. Det man kan göra då bortsett från att lösa problemet eller installera om hela PCn är att testa en annan mediaspelare som heter Mediaplayer classic. Det är världens bästa mediaspelare.
Tanka den här: http://www.free-codecs.com/download/Media_Player_Classic.htm

Eftersom detta inte är Windows standard mediaspelare så har man två val för att använda den nya, världens-bästa-mediaspelare.
1. Gör världens bästa mediaspelare till Windows standard medisapelare. Eftersom det finns för många versioner av Windows för att jag ska orka beskriva hur man gör i alla olika versioner, så får man lösa det själv eller välja alternativ två.
2. Högerklicka på webinariet du vill se och välj spara som. Starta sedan världens bästa mediaspelare välj öppna och leta reda på filmen.

Om nu mot förmodan inget av dessa alternativ fungerar så finns det bara ett sätt kvar... Släng PCn och köp en ny! ;)

Mvh
Freddie

2009-12-01
Citera

photo
429 inlägg
Freddie, tycker du
är lite väl drastisk.. tolkar din pedagogiska välvilja som att problemet är ett mjukvarufel varför då slänga Pc´n? På tal om världens bästa mediaspelare så lär det vara VLC. Mediaplayer Classic är inget jag hört talas om och säkert många med mig. Varför spela in webinarier i format som inte stöds av standardspelaren i vilket windows OS som helst eller iaf den spelaren som trots allt de flesta använder sig av. Hur många på denna sajten använder sig av Mediaplayer Classic??

1 2 3 4 5 Nästa Sista Sid 1 av 5

Annons