VECKA 16
Torsdag
18
April
BT-annons

1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2
  • Forum > Marknader > Allmänt > DAGS ATT KÖPA
12 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
DAGS ATT KÖPA
2018-11-21
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Jag tror att det bli dags att gå in men inte alla aktier.

Jag tycker att börsen på väg uppåt från här till vi ser nya sälj signal.

Börsen har varit sönder och alla aktier har kommit till ny botten sen 2016 men tänk på räntor är låga och det dra in investerare för att köpa aktier med den minus räntor.

KÖP KÖP

HA DET FINT DAG.

 

 
2018-11-22
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Nja...Darios!

Det KAN gå upp..men det är mer sannolikt att vi nu går in i en Björn period..BEAR..ned!

Räntan i Sverige är ju extremt låg. Lika extrem som Ingves själv. Men i USA runt 3%..och det är DEN som räknas!..

Runt den nivån brukar det ske sektorrotation!

Frånsett några dippar..har det gått upp sedan 2009. Nio år nu..mao en BULL cykel på övertid.

Det är just nu översålt..spända band..husse klaar hem hunden...till MA50.

Det hårda stödet för OMXS30 runt 1500 ish...som stått pall flera gånger i år, det höll nu inte, vilket indikerar svaghet.

Jag TROR..det fortsätter ner...och att vi om 6-12 mån ser lågkonjunkturen komma. Inget konstigt med det!

Jag tror även det kommer att bli en REJÄL botten på börserna denna gång. Inga problem har ju lösts!

Nya bubblor skapas med den vansinniga peningpolitiken!

Förr eller senare....PAY BACK TIME!

 
2018-11-22
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Det är allt bror på vad man köper för aktier.

En minus ränta är en dåligt affär om man lägger sina pengar på banken men om du köper in dig aktier som ger dig 4-6 vinst per år är bättre affär.

 

 
2018-11-23
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg
  1. Om OMX faller, så faller i princip alla aktier.
  2. Vem har sagt att enda alternativet är att sätta in på en storbank, till noll ränta? Fast även det är ju bättre än att ligga med aktier i en fallande börs, enligt mig.
  3. 4-6 vinst per år...antar att du menar aktieutdelningen i % då, när du anger 4-6 %? Men det handlar ju om TOTAL avkastningen. Om du får 5% i utdelning och aktien rasar i värde med 20%..så ligger du back 15% i vilket fall. Man kan köpa och behålla aktier, och jag tror det är en bra strategi, men inte att köpa NU. Själv väntar jag på mycket bättre läge, för det kommer om man har tålamod. Inom 1-2 år gissar jag att vi får vårt köpläge igen...

 

 
2019-02-01
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Även om OMXS30 ser trist ut så ser ju SIX Return Index ut som det kan vara på G mot återtest av ATH(ytterst nära det blev omslag till grönt denna stängning) vilket i min tolkning blir att stockpicking kan vara lönsam aktivitet nu på våren.

  

img

Där finns ett antal Bullish Engulfing i månadsstängningen jag för egen del tänker titta närmare på när jag kommer hem från bruget.

 
 
 
 
2019-02-02
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Folk verkar uppmuntrade av utdelningssäsongen vilket gör även mig mer positiv till vårens börs, sitter undrar om OMXS_PI veckograf kommer rimma ? 

img

 
 
 
 
2019-02-04
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Bra om vi får en ny ATH på OMX...då är det läge att blanka i PPM igen:-)

 
2019-02-05
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Är inte övertygad vi får en ATH i OMXS30 hoppas verkligen inte det då jag tänkt börja fiska tillbax lite Xact Bear med start idag :) SIX Return Index verkar vara en helt annan 5:a toppen där är inte super långt borta.

 

Ganska intressant hur artiklar kan få folk "uppmärksamma" aktier/råvaror. En del gruvbolag har börjat röra på sig efter någon månad av tjötande och flera av bolagen steg igår trots att t ex Silver ser ut ha lite vinsthemtagning.

 

Hubba Bubba trodde hos BNN att vi får se en rekyl i SP500 kanske ned till 2300, volymen i uppgången hittils har varit klen så efter earningsseason såg chansen till åtminstone återtest av senaste botten trolig ut?

 

Är inte så modig att jag törs blanka i PPM tycker det tar en jämra tid innan affären genomförs?

 
 
 
 
2019-02-05
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Ja det tar ju några dagar att få igenom ett köp/sälj.

Och det är väl bara Alfred Berg Bull / Bear som finns i form av blanknings instrument i PPM?

Eller finns det flera?

Och med Alfred Berg är hävstången modesta 1,5 i båda fallen. 

Man behöver ju inte gå all in!

Går ju att köpa för 25%...50% om man inte vågar o vill gå all in. Känns ju bra att PPM stiger lite när Världens börser faller!

 
2019-02-05
Citera
 
photo
Aktiv: Dec 2009
287 inlägg

Inga börser som faller, räntan måste upp först.

FED kommer alltid rädda börsen med viss eftersläpning, typ kina kapitalism.

Nu kommer Calles blow off top....

Får hoppas Calle har stängt sina korta positioner.

Ulf, inga pengar utanför ppm som placeras? Allt jobb du lägger på ppm genererar mycket skatt.

Själv balanserar jag mellan AP7 aktiefond och AP7 ränta. Fast egentligen borde man lägga sig på 100% AP7 då en sådan bred placering som AP7 är upp den mesta av tiden oavsett om man går i pension.

 
2019-02-05
Citera
 
photo
Aktiv: Dec 2009
287 inlägg

Eller vad är det för svart svan som skall komma?

 
1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2

 
Annons


Message: