VECKA 16
Fredag
19
April
BT-annons

1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2
  • Forum > Marknader > Aktier > in perpetuum bull marknad
15 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Nisse Blockchain
in perpetuum bull marknad
2018-08-04
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Intressant artikel som styrker min misstanke att eftersom vi är ok med falskmynteriet kan vi fortsätta printa i det oändliga med eviga börsuppgångar och ständig tillväxt!

saxad

US just announced its intention to borrow $1.3 trillion in this fiscal year, the most since the depths of the Great Recession.

And this isn’t a one-shot deal. Trillion-dollar deficits are now projected for as far as the eye can see:

The US has decided that since we’ve borrowed a lot of money in the past and are still here, debt must not matter. Voters don’t care, the markets don’t care, so why not spend money we don’t have on cool stuff in the here-and-now. A new generation of super-weapons? Sure. A wall across 3,000 miles of southern border, check. Tax cuts for people who already more than they’re able to spend? Why not?

 

https://www.gold-eagle.com/article/new-age-fiscal-stimulus-unprecedented-%E2%80%94-and-ominous

 

Det visar sig alltså att krediter som smörjer ekonomierna i själva verket är en smörja som kommer lyfta oss framåt för all framtid!

 

Nu skall vi bara få immigranterna sköta jobben så sätter vi oss i solstolen läppjar på en drink 

 
 
 
 
2018-08-05
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Oats och Live Cattle fångar mitt intresse tycker mig se en acceptabel RR i båda får dock studera Oats lite närmare under dagen.

 

USD/JPY i intressant läge vid både stöd och trendlinje, kan iofs fortsätta sidledes 

 
 
 
 
2018-08-10
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Sickat när jag borde sackat något jag har naturlig fallenhet för.

 

Kan inte låta bli skratta åt mig själv, för en tid sedan satt jag valde mellan GBP/AUD eller EUR/AUD tyckte då att GBP/AUD så gynnsammast ut. Rörelsen kom förstås i EUR/AUD.

 

Ny setup och denne gången såg EUR/AUD mer gynnsam ut är GBPAUD så jag valde EUR/AUD, gissa var rörelsen kom ha ha ha laughing

 

Apropå Vete läste jag en TA med förhoppningar om en rekyl mot 5.3x trakten, undrar om inte det området kan vara en BT-kanal köpnivå samtidigt? Mitten på bollingerbandet befinner sig åtminstone i området.

Jag kan överväga en bull vete entre om vi träffar området men vi är inte där och kanske kommer vi inte dit så time will tell.

 
 
 
 
2018-08-10
Citera
 
photo
Aktiv: Jul 2018
38 inlägg

Intressant inlägg från den 4/8. Visst känns det så när ingen verkar bry sig, men under ytan är jag helt övertygad om att många bryr sig. När man pratar med folk runt omkring sig, ekonomijournalister i privata mail eller insatt bankfolk så hör man en annan historia än vad medierna målar upp. Systemet är "unsustainable". Givetvis har jag ingen aning om hur länge skuld bedrägeriet kan pågå, kanske kraschar det efter min egen död och jag är bara i 40-årsåldern, men även om fåren verkar vara lugna krävs det inte mycket innan fåren springer åt andra hållet unisont. Saken är att systemet är enda byggtpå förtroende, och förtroende kan försvinna snabbt.

 

Just nu drivs börserna av buybacks, centralbanker som köper aktier (BOJ, SNB) i enorma mängder och algoritmerna som lyckas med sin BTD-strategi i alla lägen tack vare den usla volymen. Går det ner någon dag så tickar de uppåt under natten och dagen efter är allt bortglömt. Men någon dag kommer buyback ta slut, någon dag kommer investerarna tycka att priset är tillräckligt bra för att sälja, någon dag kommer andra värdepapper ser mer attraktiva ut än amerikanska aktier ur en risk/reward perspektiv, då kommer volymen tillbaka och då kommer algoritmerna inte ha samma kraft.

 

För övrigt naggas förtroendet för dollarn dag efter dag. Eftersom USA använder sin dollar som ett vapen för att ta sanktioner mot andra länder tar många länder åtgärd för att minska sitt dollarberoende. Det går från nya handelsavtal i andra valutor till att sälja amerikanska treasuries.

 

Givetvis kommer USA aldrig gå bankrutt pga sin skuld, de har sin skuld i dollar och kan via FED trycka dollarn så en default är omöjlig (om de inte själva väljer att defaulta). Samma sak kan man inte säga från andra länder som har sina skulder i dollar, för de kan inte skaffa dollarn från ingenstans. Däremot kan förtroendet i dollarn krascha pga USA statsskuld. Världen är väl trött på att finansiera USA:s välstånd och militärmakt. Hela världen jobbar åt USA. Risken för USA med statsskulden är att dollarn krascha, inte att USA defaultar.

 
 
 
 
2018-08-10
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

De rika har nu så mycket stålar de har råd allokera sina tillgångar globen runt så det kan ta en stund för dollarn tappa i värde när (x miljoner?) asiater vill stoppa undan lite av vad de "tjänat" finns även den del både i europa och övriga världen som tjänat fett på guldregnet de senare åren.

 

s.k hederligt arbete och att satsa på framtiden har inte varit någon lönande affär kanske borde vi stänga ned rubbet nu när vi alla sett vad som belönas i dagens värld?

 

 

 
 
 
 
2018-08-11
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Varit mycket snack om Investor de senare dagarna så nyfiken som jag är kollade jag på aktien och bl a Xact Högutdelande.  Historiken är tyvärr endast sedan april 2017 men alternativet Xact är intressant om man samtidigt vill reinvestera utdelningen mm.

 

Jämför från topp till botten Xact Hög, Total Return index och Investor A. 

img

 

Jo jag vet substansrabbat i investor men avgiften på 0,3 i xact ser ut täckas av den något högre direktavkastningen?  Precis som med alla andra aktier/fonder garanterar inte historiska resultat de skall upprepas i framtiden dessutom är det bara en reflektion från min sida efter allt pumpande av Investor.

 

http://www.xact.se/etf-utbud/Aktiemarknad/XACT-Hogutdelande/#tab=underlying

 

 

 
 
 
 
2018-08-17
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Enligt Jim R kan kineserna tänkas låta sin börs falla https://dailyreckoning.com/chinas-plan-to-tank-their-own-stock-market/

 

Om när EM eller kina faller brukar det ta en tid innan man ser det på US börsen och just nu verkar allt fler störta dit både med stålar och börsplaceringar.

 

Undrar hur Dragi mår över bankerna redan trängda nu riskerar få Turkiet i knäet oxå! Nema problemas vi printar och stöttar tror jag Dragi säger.

Nomi Prins koppat 

Ultimately, central banks will intervene with additional easing if the crisis gets worse. That means more “dark money” will become available to prop up markets.

That also means stocks could technically continue soaring on the basis of cash or borrowed cash for an even longer period of time. Don’t be surprised if stocks move higher from here. That’s how dark money works to move markets.

 
 
 
 
2018-08-17
Citera
 
photo
Aktiv: Jul 2009
2791 inlägg

Jim rikards har väl inte haft ett rätt sedan guld bubblan sprack 2011.

 

Vilket land vill att kapital skall tas ut från sitt land?

Han är ju bara patetisk. Och vill sälja böker som är så långt bort drån verkligheten som dom kan

 
 
 
 
2018-08-17
Citera
 
photo
Aktiv: Jul 2009
2791 inlägg

Usa och dollarn kommer se fler och fler inflöden då dom är den enda säkra hamnen att ha sina pengar i.

 

 
 
 
 
2018-08-24
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Tror sälja SEK åtminstone inför valet och kanske även efter valet har en bra chans ge lite klink.

 

Risk: vad jag kan bedöma är antingen att Ingves gör en saltomortal eller att kärlek och ljuv musik uppstår mellan byxkissar 4:an och SD.

 

Reward: tror jag vi får om vi får en minoritetsregering och SD står vid sitt ord dvs rör om i grytan.

 

Det finns certifikat hos de flesta nätmäklare för den som är sugen betta på försvagad krona

 
 
 
 
2018-08-25
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Lundin Mining kan vara intressant den dagen det vänder upp men fortsatt fallhöjd saknas inte.

Eget kapital/ aktie 45:-

Stochastic i månadsgrafen visar inga tecken vända upp.

 

img

 
 
 
 
1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2

 
Annons


Message: