VECKA 16
Torsdag
18
April
BT-annons

1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2
  • Forum > Marknader > Allmänt > HM under 100 väntar
20 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
HM under 100 väntar
2018-07-24
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Kanske inte många som tror på att detta kommer men i min analys bolaget har mycket problem och otur.

Senaste värme tiden gör och gjorde att inte så många orkade att gå till butiker att kunna handlar och detta väder inte var bara i Sverige ,nästa runt i hela världen.

Bolaget har missad många gånger i rad genom att titta vad kunderna vill ha ,inte vad de vill sälja och detta är största felet som ligger hos många bolaget.

 

 
2018-07-25
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg
'img'
 
2018-07-25
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Aha...så det var därför du skrev: "Köp HM vid 122 kr"

för drygt en månad sedan? wink

 

 
2018-07-25
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Hej.

Vem vet?

Jag har förklarad varför tror jag på just nu.

Men sep-okt kanske kan vara bra att hoppar in.

Just nu känns inte rätt time för äga aktier .

 
2018-07-26
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Det kan jag hålla med om...aktier nu är ingen hit!

Finns egentligen bara en väg nu...och det är NER..

OM jag måste köpa aktier nu, skulle jag köpa Preffar!

 

 
2018-09-08
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Vi dammar av HM tråden igen..då HM är med på BT.

Finns många som ger riktkurser runt 100 kr nu. Vissa tom under 100 kr. Direktavkastningen på nuvarande kurs..ca 122 kr..är väl ca 8%. Den är säker i år..2018. Men vad som händer 2019 vet vi inte.

Men HM har INTE sänkt utdelningen på 42 år!

Om de sänker 2019...så är det ändå en ok DA.

Tillväxten och lönsamheten sjunker..påstår belackarna. Men frågan är om ett jättestort företag måste och kan ha tillväxt? Lönsamhet måste de ha..och det har HM.

Trenden är online handel...påstås det.

Jo det sas för 100 år sedan när postorder handeln infördes. Och är det någon avgörande skillnad att beställa kläder från en analog katalog mot en digital dito?

Jag har köpt en del HM igen på låga nivåer. Jag kan tanka upp mer enligt mina regler..enskild aktie max 10% av aktieportföljen. Det gör jag om o när vi når runt 100 kr.

Jag tror att HM lyckats att vända den nedåtgående trenden med lönsamheten. Tillväxten är mindre viktig anser jag. HM har redan en bra del o lönsam onlinehandel..så de är med på det tåget.

 

Jag kan inte låta bli med att jämföra HM med Tesla. HM lönsamt..Tesla 10 år av uppradade förluster.

PÅ tesla ser jag i stort sett enbart problem på alla fronter..men aktikursen är skyhög!

HM har problem..men i relation med Tesla..så är det oerhört ringa problem.

Jag kan sitta på HM enkom för DA..

och därefter följa mina säljregler om o när innehavet översiger 10%...så tvingas jag sälja av. Krävs ju att kursen stiger för det.

 

 

 

 

 
2018-09-08
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Klanen Persson sålde ut sina securitas laddar de för utträde från börsen med HM?

 

Ett antal ägare har valt plocka ut sina bolag från börserna efter de senaste årens guldregn från gästabudet banksters bjudit på dvs beordrat politikerna bjuda på.

 

De senare årens byxkissartänk med olika försörjningstöd till entrepenörer whannabe har knäckt många seriösa företag/företagare man förstår de starkare riktiga företagarna väljer lämna börserna då de inte fyller någon större funktion för dem.

 

Är inte särskilt orolig för familjen Persson och deras HM men däremot börjar jag oroa mig över en del av kinneviks innehav kan t ex zalando vara klädernas svar på tesla surprised

 
 
 
 
2018-09-08
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Ja Nisse. Jag noterade Ramsbury sålt Sequritas. Men det blir inte så betydande post HM aktier ändå för pengarna. Men så finns ju utdelningar att handla för.

Det verkar som att familjen funderar på att köpa ut HM..på sikt. 

Men de har ju insider reglerna att följa..

 

 
2018-09-10
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

När väl kvartals rapporten är släppt...kan SP tanka HM igen. Det ser vi fram emot :-)

 
2018-09-10
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Man ska inte jagar fallande kniv.

TA visar vägen men FA är viktigare.

Om ni köper aktier lägg put optioner för att garderar.

Vi ska vänta lite till sen det kan bli köp läge men risken är enorm stort på nedsidan.

 

 

 
2018-09-10
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Bli dåliga rapport räknar 80-90.

Jag köper om det bli 90-80

'img'
 
1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2

 
Annons


Message: