VECKA 13
Fredag
29
Mars
BT-annons

1 2 3 4 5 6 7 Nästa Sista Sid 1 av 7
  • Forum > Marknader > Allmänt > VAD tänker ni om börsen?(upp eller ned)
66 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
VAD tänker ni om börsen?(upp eller ned)
2018-07-22
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1974 inlägg

Hej.

Vill gärna ni skriver eran tankar om börsklimat som ni tror på.

Gärna håll dig i detta debatten för att kunna få en bra kunskap att rädda dina pengar.

Själv jag är negativ men detta innebär inte att jag har rätt.

 
2018-07-22
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Ja som sagt...ta nu inte det här som en sanning! 

Även jag är på sikt negativ till börsen. Men det kan ju gå något år till, men tveksamt om så mycket högre än nu.

De flesta vet väl att vi har högt värderade börser nu, pga låga räntor som "tvingar" kapitalet till aktier, fastigheter etc.

Plus då att varje centralbank, och övriga banker, gör sitt för att trolla fram mer kapital på löpande band.

Till slut är det någonting som gör att börsfallet påbörjas!

En black Swan...

 
2018-07-22
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Är mest positiv till USA där fina vinster presenteras samtidigt som kapitalflykten till USD pågår.

 

Kanske drar US-loket loss Kanada? Det är ganska positiva tongångar bland de kanadensiska experterna även om många andra av oss oroar oss för olja/gruv som är viktiga där.

 

Svenska börsen ser ut fortsätta sin räjong stockpicking kan fungera. Kriser brukar få fart på hjulen men i sverige är vi inte vana vid det så svårt veta om pågående bränder ger något lyft?

 

Är mer positiv till australien än europa men tyskarna är duktiga som alltid.

 

Den förmodat dyrare USD kommer ställa till problem för emerging market och Asien i synnerhet så stannar hjulen där lär alla börserna påverkas.

 

Jag följer helst trender så jag ligger ganska stilla för egen del gör något enstaka gästspel.

 
 
 
 
2018-08-28
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Gärna lite mer volym vid uppgångarna blir intressant se ifall OMXS30 klarar bryta sig ur rangen.

 

Något bättre volym för indexen All-share och Total Return indexet som båda tagit fart uppåt till nya ATH.

 

Vet inte vad som hänt med OMXS30 som tidigare varit indexet man bevakade.

 

Atlas Copco verkar ha en ledning som satsar på en framtid genom investera i nya företag i stället för idelöst återköpa egna aktier.

 

Se upp där uppe nu kommer vi laughing

 
 
 
 
2018-08-29
Citera
 
photo
Aktiv: Jul 2018
38 inlägg

Medan du håller på Calle, när toppar USA-börserna? Jag väntar på nedgången du befarat, men det stiger varenda dag utan minsta tecken på svaghet, snarare tvärtom...

Nasdaq, AAPL, AMZN stiger exakt varenda dag. Det är så hysteriskt så jag verkligen häpnar. Man undrar vilka som köper på dessa nivåer, risk-reward kan inte vara särskilt attraktiv. Men visst... Finns mycket dumb money där ute. Folk som köper utan kunskap eller neuroner, eller med andras pengar. Vi har tidernas största bubblor på bondmarknaden och börsmarknaden. Centralbankerna har förstört hela finansiella systemet.

Och kronan, herregud. 1 EUR kostar nu 10,70 SEK. Ingves förtjänar inget annat än fängelse för rånet han gör på svenska folket.

Nej, man blir rätt trött på hela spektaklet som helt är styrt av (odemokratiska) centralbanker. De förstör för gemene man och berikar de allra rikaste.

 
 
 
 
2018-08-29
Citera
 
photo
Aktiv: Jul 2018
38 inlägg

Är det bara jag som dels är så svarslös inför uppgångarna på USA-börser och dels är så extremt irriterad på centralbanker?

Dela gärna här, det skulle kännas bättre att inte känna sig ensam med dessa uppfattningar...

 
 
 
 
2018-08-29
Citera
 
photo
Aktiv: Dec 2009
287 inlägg

What did you expect?

Euron kan nog gå mot 11,50 mot kronan.

money-mouth

 
2018-08-30
Citera
 
photo
Aktiv: Jul 2018
38 inlägg

Skrev i fel tråd inser jag. Skulle varit i Guld och guldgruvor.

 
 
 
 
2018-08-30
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Det har länge fascinerat mig hur ekonomer och politiker kan använda vad som än händer för att försvara/motivera världens ekonomiska utveckling så stora lärdomen för mig denna omgången skojeri är skippa fundera endast agera och var glad.money-mouth

 

Det kommer bli mycket intressant se hur "makten" tänker se till att så mycket som möjligt felallokerat kapital till börserna av dumb money överförs till smart money samtidigt som alla "klassvandrare" får returbiljett till rännstenen.

 

Gissningsvis är där starka krafter som vill vinna valet i USA och låta Trump framstå som en succé var kloka politik lyfter landet.

 

Ingves och hemliga möten med Goldman Sax ähuum kanske skall vi inte hänga budbäraren ni mins väl att Goldman Sax är insyltad i det mesta som gäller oss i europa där deras representanter sitter dels på stolar som tar beslut för EU:s räkning och dels på de flesta stolar av utomstående som förhandlar med EU!

 

Det kan man kalla WIN WIN åtminstone för Goldman Sax som verkar kontrollera europas utveckling och vår framtid, tänk på det när ni går röstar och utövar vår demokratiska vilja ha ha ha sicket skämt demokrati har det någonsin funnits?

 

Bara att gilla läget 

 
 
 
 
2018-09-01
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Fick mer data till både OMXS30 och All-Share och nu framgår det tydligare att man skall försöka vara på börsen så mycket som möjligt och vid nedgångar lumpa cash, krydda med något björninstrument osv..

 

Sedan mitten 1980 är det först vid nedgångarna 2000 och 2007 utfallet för att sälja ger portföljen en extra knuff men alla andra år släpar portföljen strax under index.

 
 
 
 
2018-09-08
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Xtrackern för sp500 ser fortfarande lovande ut i veckografen 

img

 

Dax/German 30 ser oxå lovande ut om man likt mig bettat Björn på denmoney-mouth

 

Svenska börsen är i positivt område med stöd av indikatorerna oxå men jag tycker det ser darrigt ut.

 

Jag föreställer mig två alternativ av reaktioner efter valet på måndag

1) vinner byxkissar 4:an gissar jag Kapitalet kör en yankee doodle dandy och pumpar upp priserna för att ge fåren en känsla av nu gjorde ni rätt.

 

2) Vänstervinst föreställer jag mig ger nedgång eller konsolidering typ suck ni är obotliga såssar nu går det åt helvete.

 
 
 
 
1 2 3 4 5 6 7 Nästa Sista Sid 1 av 7

 
Annons


Message: