VECKA 17
Torsdag
25
April
BT-annons

1 2 3 4 Nästa Sista Sid 1 av 4
  • Forum > Marknader > Allmänt > Det är slut för Bull MARKET
36 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
Det är slut för Bull MARKET
2018-06-16
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Hej.

Många fråga när och vad ska man köpa för aktier och vart man ska placera sina pengar för att kan få bra avkastningen ?

Kommer att vi se en uppgång för börsen kommande tider eller långvariga nedgång?

För min del tror jag att vi kommer att se långvariga nedgång på börsen men tror jag att visa sektor kommer att klara sig bättre i framtiden och detta är Telecom och Gold och korta och långa räntan .

Till 2020 ser vi en djupt kris för en del länder som har varit tillväxt länder tex: JAPAN-CHINA-USA men EU länder kommer att klara sig bättre men de kommer att bli smita av den globala nedgången.

Som jag hade skrivit om USA tidigare :USA isolerade sig själv och detta kommer att den största skadar för deras tillväxt och deras företag vinster.

Kommande tider som kommer bolag rapporter från SP500 kommer att vi se en dramatiska sänka vinster och deras prognos på grund av många anledingen som tex starkare dollar och stigande räntor och globala konflikt mellan de tillväxt länder.

Att korta SP500 eller många USA aktier är helt ok och risken är mindre att man tar på sig förlust viket innebär att korta ger bättre vinst än man tror på ligger Bull sidan.

 

 

 

 
2018-06-28
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

William Shatner (Kapten Kirk Startreck) var hos CNBC snackade Bitcoin 

https://www.cnbc.com/video/2018/06/27/william-shatner-bitcoin-mining.html

 

Detta tolkar en del som att festen är nu över laughing

 

Kul kommentarer och Giffar hos twitter https://twitter.com/michaelbatnick/status/1012092404881678338

 
 
 
 
2018-06-28
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Ja, inte kan det väl börserna gå värst mycket högre i alla fall?  Vi vet ju alla att börsen är dopad!

Väntar nu på det fall som kommer, jag gissar inom två år i alla fall. INGEN kan ju säga exakt när det sker, även om somliga är "tvärsäkra" på det. 

Vad som orsaker det hela, vet ju heller ingen på förhand. Men EFTER finns det många som kan ange att det berodde på ditten eller datten, men allt är efterhandskonstruktioner! Dvs pure bullshit!

 
2018-06-28
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Har tummat lite på lite björnar i DAX och OMXS30 kan vara jag är något tidig så det är väldigt små positioner som jag tänkt bygga vidare på om det utvecklar sig åt rätt håll.  

Lyckade med ren tur träffa toppen 2007 då jag började månadsspara i OMXS30 i Maj det året, ren tur för jag visste inte mycket om instrumentet Xact Bear då det för mig(mfl) var ganska nytt. 

Ingen sådan tur denne gången missade toppen 2015 och 2017 helt enkelt för mycket träd som skymmer skogen.

 

Jag är fortfarande lite inne på öka fond och trackers som har exponering mot USA börsen men inte just nu vad jag kan se.

 
 
 
 
2018-06-29
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

En växande skara av experterna börjar nu få en ton av moll fantastiskt hur det påverkar en och det blir allt svårare skaka av sig.

Market Outlook. He has a continued concern about equity markets for the last coupe of months. On a global basis the economy is showing more and more signs of trouble ahead. Many holes to the synchronized global growth story. Europe is slowing. Japan is slowing. Emerging markets are very difficult. China effectively in a bear market. Domestically we are in a cycle. Expansion started in 2009. Now we hit capacity levels. US unemployment at 3.4%. All companies are now talking about rising input costs. The greatest tailwind for the equity markets in the last years – the zero-interest rate policy – is being pulled away. The party is almost over. Stocks are not ridiculously overvalued but highly valued. He would question the earnings quality for some companies also.

 

Från senaste

https://stockchase.com/opinions/recent/sort/date/page/1/direction/desc/max/15

 

Annars inget intressant denne gången dax kolla valutornas stängningar se om där är något 

 
 
 
 
2018-06-29
Citera
 
user_photo
Aktiv: Apr 2014
62 inlägg

Mitt första inlägg här på Börstjänaren.

Be nice to me tongue-out

 

Min sammanvägda bedömning - kvantitativ sådan... är att vi INTE står inför en bear market. (Bear market =  nedgånd större än 20%)

 

Har en multimodell som håller koll på det allmänna börsläget (framförallt SP500).

Tre av dom ingående modellerna tittar på kursen/priset. Alla tre pekar upp.

 

Använder numera också en indikator som tittar på risken för recession.

Inte heller där syns någon "fara på taket".

Den modellen kan du ser här:

https://imarketsignals.com/ims-business-cycle-index/

 

Läget för BitCoin - där har vi en riktig bear market! Inget ovanligt, har hänt flera gånger tidigare. Alla har hämtat sig och skapat paraboliska rörelser upp. Tar lite tid ibland. Den längsta nedgången tog över 3 år innan priset var tillbaka på ny högsta. Om denna hämtar sig är för tidigt att säga.

 

Ser just nu ut som det kan bli värre innan det blir bättre. Bra om man har för avsikt att fylla med mer BitCoin - billigare - i portföljen...

 

"Line in the sand" är 5977. Vi har redan haft en dags stängningskurs under 5977. Botten från 2018-02-06. (kurser från AvaTrade)

 

-- slicken

 
 
 
 
2018-06-29
Citera
 
user_photo
Aktiv: Apr 2014
62 inlägg

Någon "börstjänarräv" som vet hur man lägger in bilder? Jag vill ladda upp en bild. Inte länka till en som finns på nätet. Går det?

-- slicken

 
 
 
 
2018-06-29
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jan 1970
18183 inlägg

Hejsan Slicken!

Välkomment ill BT Forum!

Det går bra att ladda upp bilder men vi har en bugg som verkar vara en svår nöt!

Tills den är löst gör man så här:

Ladda upp bilden sedan klicka på "View" sedan "Source code" och därefter ta bort:

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
</head>
<body> 

Så skall det fungera!

Mvh
Henrik

 

 
 
 
 
2018-06-29
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Om vänster vinner valet i Mexico ,då är kört för USA börsen.

Kan tänka mig en Black monday.

Redan nu tycker jag att vi ser en dramatisk nedgång på börsen i framtiden.

 
2018-06-29
Citera
 
user_photo
Aktiv: Apr 2014
62 inlägg

Tack Henrik!

 

Här kommer tre bilder som visar hur en depå hade sett ut om hen tradat enligt ovanstånde "long-term-timing-models". Alla tre modellerna har en stabil "track-record". Här ser hen kapitalkurvan vid handel med SPY - en amerikansk ETF.

 

Den första modellen ser misstänkt "curve-fitted" ut. Men den har fungerat i realtid ett antal år. Jag väger samman ett antal modeller för att komma till en slutgiltig bedömning av marknadsläget. På så sätt blir jag ej beroende av en eller ett par entaka modeller.

 

Det jag vill åstadkomma med dessa modeller är att minimera risken - och storleken - för/på nedgångar. Inte i första hand att gå bättre än index. På riktigt lång sikt är avkastningen per år ungefär som index. Som hen ser blir nedgångar betydligt beskedligare än för index/SPY.

 

Handel sker på slutkurs för månaden. Ingen courtage eller slippage har tagits hänsyn till.

 

Den GRÅA kurvan är SPY och kapitalkurvan är den BLÅ - Data från Tiingo. Utdelningsjusterad:

 

Esperi Ichimoku Ratio

 

Bild 1: Esperi Ichimoku Ratio

 

TPOTO-BearCatcher

 

 Bild 2: TPOTO-BearCatcher

VRBA MA-Ratio

 

Bild 3: VRBA MA-Ratio

 

-- slicken

 
 
 
 
2018-06-30
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Så här månadsstängde USA indexen i dollar

 

img

Vårt eget OMXS30 harvar i sin räjong dock köp på både All-share och Total Return

 

img

 
 
 
 
1 2 3 4 Nästa Sista Sid 1 av 4

 
Annons


Message: