VECKA 17
Onsdag
24
April
BT-annons

  • Forum > Marknader > Allmänt > Därför stiger SP500
3 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Nisse Blockchain
Därför stiger SP500
2018-06-03
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

The Stock Market Will Go Much Higher And Its Strength Will Be Shocking skriver Tom Bowley i sin artikel http://stockcharts.com/articles/chartwatchers/2018/06/the-stock-market-will-go-much-higher-and-its-strength-will-be-shocking.html

-

Har förmodligen blivit allt mer en försäljares drömkund med åren men många påståenden som dette i artiklar  låter inte alls orimliga för mig så läs själva och se vad ni tycker/tror.

-

Klickar man till nästa artikel han hänvisar till ger han sin spådom när det gäller USD-index där jag tror de flesta av oss sett den möjliga uppnedvända HS som kan bildas med en sista skuldra mot 91. Själv tycker jag mig se rekyl mot 93(sedan ser jag the sky is the limit) så när T.B hänvisar till EMA20 i 1W (nu 92) låter det för min del bättre än 91wink

-

Här finns då chansen vi kommer få se diverse valutor stärkas mot USD, EUR/USD kanske mot 1,20 USD/SEK mot 8:50/60 osv. Min tolkning om detta inträffar är att eftersläntrare och vinsthemtagare får chansen kliva på framtida dollar-rally.

-

När jag petar i magen på min färskaste Aborre ser jag tecken på att en speck i Xact Bear har trevliga utsikter även om vi fortsätter inom OMXS30 rangen och skulle något värre inträffa siktar jag mot tidigare högre toppar. Jag måste förstås få en entre och en rekyl mot 60:50/61 hade varit trevlig startnivå med stopp i 57:00/50-trakten.

-

Utvecklas nu SP500 och USD efter mina fantasier ser jag inte XSPX (sp5oo i sek) besöka 400 området som helt omöjligt måtte Mammon och Lady lucks leenden skina på mig money-mouth

 
 
 
 
2018-06-07
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Endast mina tankar hoppas de inte förvillar ercool

 

Alltså.

 

Att använda något med "Lagom" hävstång kanske hjälper en förutse utvecklingen i underliggande "vara"?

 

Hade trubbel med mitt OMS30 men noterade att en koll på Xact bear/bull gjorde läget tydligare och strax efter läste jag en artikel om repris på utbrott i tickern NUGT !

 

Ptja, kanske ett sätt se i abborren innan  den är uppsprättad?  Bara att kolla om det tillför något till (what ever) modeller ni använder.

 
 
 
 
2018-06-09
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Inte många tecken på börsras i US-indexen så här långt. Återköp och pengaflyktingar till US-placeringar fortsätter hålla börserna där uppe.

 

OMXS30 kravlar vidare i sin räjong går utmärkt både köpa och sälja enskilda aktier trots det. Noterade att Stochastic kan korsa över till uppsidan i Månadsgrafen annars inte många livstecken inför sommaren.

 

Tror det finns mer nedsida i Dollarn vet inte om den stannar över 92.00/50 eller skall ned mot 91 men sedan tror jag dollarn kommer stärkas.

 

Det borde innebära en krona vid 8:50/60 innan vi återtesta 9 och eventuellt ännu högre.

 

Dollarn ned bör ge Guld upp förväntar mig dock inget större rally utan börserna säckar ihop, vi får se.

 

Tittar mest på oljan osäker om vi är vid botten eller har en bit till ned? Ser jag en botten i oljan de närmaste veckorna tänkte jag försöka finna något oljebolag gå long i som speck.

 

 
 
 
 
2018-06-10
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

En optimist till

 

*koppat*

Outlook
Here’s what I think will happen based on my discretionary outlook.

2018 will trend higher but will also be a choppy year.
The S&P 500 has approximately 1-2 years left in this bull market.
I do not use my discretionary outlook to place entry/exit trades. I am 100% long SSO (2x S&P 500 ETF) because my Medium-Long Term model does not foresee a significant correction at this point in time. I ignore small corrections. I only sidestep significant corrections and bear markets.

 

https://bullmarkets.co/stocks-june-9-outlook/

 
 
 
 

 
Annons


Message: