VECKA 13
Fredag
29
Mars
BT-annons

  • Forum > Marknader > Allmänt > OMX MOT 1400
10 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
OMX MOT 1400
2018-06-02
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1974 inlägg

Som jag hade skrivit tidigare om USA och EU och China.

Vi kommer att se mycket svaga tillväxt runt i världen kommande tider.

USA jobb siffror var starkt men detta betyder inte landet tillväxt skulle växa.

USA kommer att få mycket problem med deras tillväxt på grund av många företag i USA har brist med välutbildade folk vilket detta bristen slår hård.

EU länder har problem med deras EUR,och folk känner sig har blivit lurad vilket anti EU växer enorm.

Italy- Spain kan vara ett stort problem i framtiden.

Efter England lämnade EU väcker oro för att många medborgare  vill lämnar EU och EUR.

Det kan vara helt rätt eftersom sen 2007 Italien underskott har vuxit och deras arbetslöshet har stigit 

I Sverige har vi enorma problem med  bostad bubllan och fel väg från svenska central banken som minus räntan som öka risken för landet i framtiden.

 

 
2018-06-02
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1974 inlägg
'img'
 
2018-06-02
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Tror på 1400 Darios.

Fråga: Varför byta bil, för miljöns skull.

Ett jävla konstigt resonemang tycker jag.

Är det inte bättre för miljön att behålla bilen man har tills att den tar slut. Bästa för miljön är väl att behålla bilen man har, samt åka så litet i den som det bara går.

Tänk att miljöpolitik kan vara så svårt.

Även ekonomiskt. Ja 

 
2018-06-03
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Ja Thomas!

Du har så klart rätt. Miljöfundamentalisterna klarar ibänte av att se helheten. Inför flygskatter i Sverige..så löser vi det problemet..medan de glatt flyger TOR Bryssel själva..för våra pengar dessutom!

Sveriges flyg är ju en 1000 del av den globala..och många som kan..väljer Oslo..Kastrup istället.

 

Elbil..där verkar de tro att en elbil inte påverkar miljön alls!

Det de missar är ju en bils hela milöpåverkan..inte enbart vad som kommer momentant ur avgasröret!

Battertillverkning..återvinning..förluster etc.

 

 

 
2018-06-03
Citera
 
photo
Aktiv: Feb 2009
2053 inlägg

ja det måste vara hel idiotiskt att köpa elbil,bara för att tillverka elbatteriet släpper de ut lika mycket som en diselbil kör 15000 mil.Nu vet jag ej hur mycket energi det går at att tillverka ett vanligt bilbatteri.Dessa jävla trädkramare tänker inte längre än näsan räcker,huvudsaken det låter fint  så är de nöjda.Och så denna snille blixt de har fått att djur ska släppa ut mycket koldioxid när de skiter,så de måste finnas mindre köttdjur.Max djuren släpper ut 5% resten är industrin ,flyg,bil det är de som är de stora miljöbovarna.Och ett väldigt stort misstag de gör att avverka för mycket skog för det där den som ska ta upp koldioxiden även om den planterar tillbaka den.

 
 
 
 
2018-06-05
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Nu senast har ju mp tvingat regeringen att införa subventioner på elcyklar!...Häpp..miljövinsten mot vanlig cykel är ju negativ alla dagar i veckan. Mao en symbolhandling. 

Nu inför ju EU..det globalt handelsvänliga EU..att det ska vara tullar på elcyklar från Kina! Tull och subvention på samma gång!?

Motiven är dunkla..men när Trump gör något liknande rasar alla EU politruker samt mainstream media unisont.

Tysklands valuta är ju EURO dopad..och borde värderas 30-40% högre OM de hade en Tysk EURO.

 

 

 

 

 
2018-06-07
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Elbilar!...Läste på DI idag att xa 50% av Sveriges hushåll saknar möjlighet att ladda elbilen hemma!

 

Tesla...när faller DET korthuset?

Jag tror INTE på Tesla...ett förhoppningsbolag som går med förluster på en subventionerad marknad!

 

När de stora tar över..är det kört för Elon!

 
2018-06-07
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Precis, jag fattar inte riktigt optimismen i Tesla för precis som Ulf N. skriver proffsen på bilar is going electric!!!

 

Den stora parallellen i detta läget är att likt ..com överlevde de som visste vad de sysslade med.

 

Alltså, där är efterfrågan på Teslas men har Tesla produktionslinjer, distributionsnätet eller ens batterierna som krävs i denna överhypade marknad?  

 

Samtidigt är jag imponerad över alla Teslas som dräller runt där jag bor är det bara jag som är fattiglapp eller what?

 
 
 
 
2018-06-26
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1974 inlägg

Sorlig men det kommer .

Ingen ljus för aktie marknaden.

 

 
2018-06-26
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Nää..Inte sorgligt!

Det behövs en REJÄL sättning nu, så vi kan tanka aktier på nytt.

Och med rejäl, menar jag typ 30-50% ned...

 
2018-06-26
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Lägre topp och botten, nu i DAX! 

 

 
Annons


Message: