VECKA 16
Fredag
19
April
BT-annons

  • Forum > Marknader > Allmänt > Lupe(källare aktie)
10 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
Lupe(källare aktie)
2018-03-29
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

img

 
2018-03-29
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Att tror på  priser på olja kan stiga över 70 är överdriven .

Det var inte länge sedan som det var 30 dollar.

Världen kommer att minskar  sina efterfrågan på olja i framtiden  och öka med nya Energi.

Oli bolag har enorma skulder och kostnad och stora lån vilket högre räntor och pris ras kommer att slår hård detta sektor.

Lupe har en bra  cash men det kostar när priser på olja går ned samt räntor upp.

Skulle vi stigande olja pris och aktie kursen i lupe ser vi att aktien ser ut mycket dyrt.

Aktien har en utdelning mindre än 2 procent .

Kommer att bolaget delar upp utdelning  nästa gång? osäker.

160 kr tycker jag att det kommer om 6 månad.

 

 
2018-04-22
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

img

 
2018-06-09
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Nu kommer att vi se en dramatiska fall på aktien kommande tider.

Anonym köpare köpte aktien från 203 kr och gjorde intern handel genom sig själv att dra upp aktie kursen.

När de gör intern handel ,finns inte som många köpare att betala detta priset men många svenska banken har såld sina innehav och gjorde kort.

Drömmen för 300 kr aktie kursen baserade på att priset på olja skulle stiga 100 dollar men det blev inte så som många trodde på vilket ser vi en rejäl kurs ras på detta aktien.

 

 
2018-06-09
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg
'img'
 
2018-06-09
Citera
 
photo
Aktiv: Dec 2009
287 inlägg

Lupe har stigit som en raket sen du rekade sälj.

 

 
2018-06-09
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Stämmer bra men aktien är dyrt och var dyrt med nästan under 2 procent avkastning när aktien låg på 202.

Delade 4 kr.

Vem som köpte och lyfte aktien hela tiden?

Det var anonym från London , nu kommer de säja med panik ,när det vänder ned.

 
2018-06-15
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Det talas om fulltankade tankers som ligger ankrade och väntar på bättre dagar så det skall finnas ett oljeöverskott även om de amerikanska lagren sägs minska?  Maknaden sätter dock priset efter hur lagren ökar/minskar i USA.

 

Om vi får en botten i oljepriset under sommaren läste jag förslaget köpa de bolag som dippat ihop med oljepriset från högre toppar.

APC,BHGE,COP,CXO,EOG,HES,KMI,OKE,PSX,VLO nämndes som förslag av "experten" men rent spontant tror jag våra svenska bekantingar gör ett ryck de med om nu oljan inte fortsätter kasa utför.

 

Såg en tidigare speck-favorit STEP nästan är tillbaka där jag klev på senast och fortsätter den någon krona till samtidigt som det ser ut bli en botten i oljan testar jag nog den igen och hoppas på dubbelwhammy om nu inte CAD hinner stiga mot SEK före oljepriset.

Funderar även på Royaltybolaget Freehold FRU som jag ägt förr men jag är redan något tung i energi så här får jag fundera mera.

 
 
 
 
2018-06-17
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Nu säljare står i kö att sälja.

Nästa 242 kr.

 

 
2018-07-14
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg
'img'
 
2018-11-22
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Vilket pris ska man köpa?

Om olja går ner mer under tiden ligger bolaget illa .

Men jag tror att olja runt 60 stanna för ett tag till på grund av om det går ned mer USA få riktigt problem med deras jobb inom olja bolaget.

Jag tror inom kort ser vi rally inom olja och mining vilket det kan bli  till 1 dec 2018 .

Vi får väl se

 

 

 

 
Annons


Message: