VECKA 17
Torsdag
25
April
BT-annons

1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2
  • Forum > Marknader > Allmänt > Hur tar man bäst position nu?
15 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Nils Blockchain
Hur tar man bäst position nu?
2018-02-02
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Är lite intresserad av en något mer långsiktig placering i dow industrial och eventuellt nasdaq, hittar db trackers för sp500 och en masse annet men hur gör man med DOW nu när vi inte har ETF:r?

Fick en del funderingar på SPP Aktiefond USA 0.20 i förvaltningskostnad?

Skulle gärna vilja vara med på eventuell parabolisk tjurrusning dvs en meltup

I nödfall för jag använda CFD men hade som sagt hellre gledet med på lite längre sikt struntat i eventuell volatilitet.

 
 
 
 
2018-02-02
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

what the f* en textruta till har curryn kommit fram?surprised

 
 
 
 
2018-02-02
Citera
 
photo
Aktiv: Dec 2009
287 inlägg

Meltup kanske det var hela förra året.

Några punkter upp på räntan och index "ner i källaren"

Väck mig när det är köpläge igen.

cool

 
2018-02-03
Citera
 
photo
Aktiv: Jul 2009
2791 inlägg

Dags att vakna.....

Vill du vara med på den sista resan upp så köper du nästa vecka då vi mot slutet kan få ytterligare någon % rekyl.

 

Sen börjar det roliga

 
 
 
 
2018-02-11
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Bevingade ord? It's only a crisis when rich people lose money

Olje-tankar, RSI < 30 ofta bra rekylområde lite lämplig priceaction kan locka till kortare gästspel på long sidan. Min inbillning är vi skall någon dollar mer ned innan vi fortsätter mot $100 så någonstans mellan 55 - 57.50 finns i mina tankar som en möjlig vändzon men först skall vi ju då under 60. Olja har mitt intresse.

.

Inför veckan lockas jag av och kommer bevaka lite noggrannare 

.

EUR/USD där jag undrar vad som händer när vi närmar oss trendlinjen.

.

USD/JPY som återigen testar range-botten vid 108

.

AUD/USD där en dbl-top ihop med divergens med RSI i veckografen varslar paret kan vara på väg tillbaka in i tidigare rangen.

.

USD/SEK tror jag kan i första hand ta sig till 8:50 men har inte bestämt mig för hur jag skall ta eventuell entre eller vilken setup jag skall utgå från.

.

Två kandidater som närmar sig stöd i pitchfork jag tittar på är GBP/AUD och EUR/NZD, brott förbi betyder short signal och en studs betyder long signal.

.

Två intradags objekt för mig är just nu EUR/AUD(range) och SEK/JPY fånga rekyl upp tror vi kan gå mot 13:20 (senast 13:46)

Inga aktieplaner eller indexplaner just nu men är intresserad av allas ideer och tankar.

 
 
 
 
2018-02-11
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2007
5673 inlägg

läget just nu är lite "risk off" men en starkare dollar ett tag till ligger i korten

en speck kan vara långa T bonds på kortare sikt

på lång sikt är det inflationsplaceringar som gäller, inte S&P 500 och liknande

Emerging Markets kan uppvisa relativ styrka resten av året

 

 
 
 
 
2018-02-11
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
381 inlägg

Hej alla,

Index är skakiga nu när vi toppat. Dow gick upp 1%, sedan ner 2% och till slut upp 1% i fredags.

En sista index speck kan vara: köp på torsdag och sälj senast den 5e mars.

Olja är svår nu. Om några av oljenissarna pratar kan det gå upp från runt 60. Mycket ny olja i USA shale trycker nedåt. Råd: köp lite då och då från ca 60 och nedåt. Lundin Oil runt 175 kan också bli bra på några års sikt.

Valutor är livsfarliga. Plötsliga räntehändelser eller politikerprat kan ändra dessa blixtsnabbt. 7,50 SEK per USD är ett genomsnitt flera årtionden tillbaks. Men just nu ser USD stark ut ett litet tag.

Silver kan bli mycket bra när USD toppar igen om några månader.

mvh

 

 
2018-02-12
Citera
 
photo
Aktiv: Jul 2009
2791 inlägg

köp absolut inte olja nu.

vänta på nära 50.

speculators är fortfarande rekord långa trots fallet.

 

 

 
 
 
 
2018-02-27
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

USD mot SEK,EUR verkar tråkigt nog somnat zz zz vilket oftast är negativt för mig. Nåväl shit happens det är bara ett par veckor sedan samma hände i annat valutapar som gick just ingenstans efter jag erhållit triggern 

Av någon anledning är ofta Onsdagen dagen D när det gäller entre eller stop då jag försöker swinga?

Kakao återtestar en tidigare topp hade varit kalas om den tar sig förbi.

Kaffe däremot zz zz zz zz zz

 

 

 

 
 
 
 
2018-02-27
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Glömde, en del snack om möjlig Hangman i månadsgrafen för några US-index vilket sägs vara en negativ signal men på the patternsite visade deras "undersökning" bullish fortsättning i 59%?

http://thepatternsite.com/HangingMan.html

Har ingen aning om just månadsgraf gör signalen bättre då den inte förekommer särskilt ofta vad jag kunde se?

Månaden är inte slut och det blir kanske ingen Hangman när det väl stängt.

 
 
 
 
2018-03-10
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Är det en Björn-flagga jag sitter tittar på i Naturgas grafen? Hade föreställt mig ett besök $3-$3.x men såg gasen verkar vända tillbaka in från utbrottet?

 

 
 
 
 
1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2

 
Annons


Message: