VECKA 13
Fredag
29
Mars
BT-annons

  • Forum > Plattformar > AvaTrader > Avatrade vägrar utbetalning.
2 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
John Norén
Avatrade vägrar utbetalning.
2018-01-21
Citera
 
photo
Aktiv: Mar 2010
91 inlägg

Avatrade vägrar betala ut pengar från handelskontot oberoende av vilken betalningsmetod man väljer. Jag har sett på nätet att detta verkar vara vanligt förekommande. Vad är orsaken? Är det någon mer som har råkat ut för detta?

'img'
 
2018-01-21
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jan 1970
18151 inlägg

Hej John,

Jag har mejlat dig privat före detta svar och fått informationen av dig att AvaTrade nekar utbetalning för att "You selected incorrect payment method".


Det är alltså inte som så att de vägrar betala ut pengar. Exakt hur dessa utbetalningar sker är troligen reglerat av finansinspektionen. De får helt enkelt inte skicka pengar hur som helst.


Och allt som skrivs på internet är inte sant!


AvaTrade är reglerad av Finansinspektionen och har de tillstånd som krävs i Europa (om någon skulle påstå annat, går det bra att kontrollera med Finansinspektionen, vilket vi gjort).


Om de helt plötsligt skulle neka att betala ut pengar till sina kunder skulle dessa tillstånd dras in.


Vi har jobbat med AvaTrade i 10 år och aldrig har det inträffat att någon inte får ut sitt kapital. 


För uttag från AvaTrade gäller följande:


"please note that up to the amount of your investment must be returned through the same payment method that was used to fund the account."


Du kan alltså bara ta ut pengarna med samma överföring som du en gång använde för att öppna depån.


Vidare kan man inte ta ut kontantbonusen om man inte varit tillräckligt aktiv och fullgjort avtalet.


Detta skapar så klart en massa strul för både kunder och företaget.


Vi har kontaktat AvaTrade för att få detaljer i detta ärende. 


På Börstjänaren har vi sagt nej till många CFD-aktörer och andra tänkta sponsorer just eftersom vi vill endast jobba med dem vi kan lita på.


Med både AvaTrade och CMC Markets har vi själva depåer och är aktiva kunder eftersom vi har fullt förtroende för dem. Skulle det ändras tar vi helt enkelt ned reklamen.


Vår kontakt hos AvaTrade och som alla av Börstjänarens värvade kunder bör använda är Mark Mates (M.Mates@avatrade.com).


Mark har åtagit sig att ge våra kunder lite extra bra support och hitintills har vi inga klagomål på honom, han svarar alltid mejlen inom 24h, oftast inom bara några minuter.


Vi har som sagt kontaktat AvaTrade och följer detta noga.


Tack för att du hör av dig med denna information.


Mvh
Henrik

 

 

 
 
 
 
2018-01-21
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jan 1970
18151 inlägg

Tråden fortsätter här:

https://www.borstjanaren.se/borst/enquiryDetails/enq_id/6413

 

"Jag har inte tidigare haft någon anledning att misstänka några oegentligheter. Jag har för bara några veckor sedan fått pengar utbetalt via det kreditkort som nu betraktas som ”incorrect”. Nu upplever jag en brist i kommunikationen. Vi får se hur det går."

 
 
 
 

 
Annons


Message: