VECKA 17
Tisdag
23
April
BT-annons

1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2
  • Forum > Marknader > Allmänt > PPM September
19 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Anja Maria Landér
PPM September
2017-09-05
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Alltid nyckfullt med guldet,men inleder september med

BGF World Gold .

 

 

 

 
2017-09-05
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Grattis Bengt-Erik,till ett fint resultat med BGF World Mining

i augusti! ;-))

 
2017-09-19
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Hej Börstjänare i den vackra höstmånaden!

 

Har gjort ett byte till BGF World Energi i PPM.

 

Tror fortfarande att guldaktier är en bra investering på sikt.

Har sålt av Klondike Gold privat,men försöker återköpa om dipp till 0,31CAD,samt goda borresultat inom ett par veckor.

 

 

 
2017-09-20
Citera
 
photo
Aktiv: Jun 2009
5332 inlägg
Hej Anja !
 
Tack Anja , BGF World Mining gick bra , dock tappat lite nu på sistone.
Gör gemensam sak med dig och tar in BGF World Energy i PPM .
 
Tror också på guldgruveaktier samt Lithium.
 
Behöll mina Klondike, ogillar att ta hem förluster , då jag tror på en återuppstånden aktie inom kort.
 
Helt rätt så har Klondike stöd runt 0,31 men därmed inte sagt att aktien går hela vägen i botten.
Tror att dagens kurs är en bra ingångskurs. 

Köpt Novo Resources som tror sig ha hittat en motsvarighet till Witwatersrandfältet i Sydafrika, fast söder om Karratha i nordvästra Australien. Witwatersrand har producerat ca 30% av allt guld som någonsin brutits, vilket gör att Novos fynd kan vara den största guldfyndigheten som upptäcks på 140 år. Sedan nyheten om Novos fynd av guldnuggets presenterades tidigare i somras har kursen femfaldigats men med tanke på potentialen så gör det ganska lite.

Positivt momentum i aktien . Är man osäker så kan man fördela köpet på t ex tre tillfällen .Då aktien svänger mycket .

 

Bengt-Erik

 

 

 

 
 
2017-09-20
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Hej Bengt-Erik!

Tror iofs att guldsektorn är på väg upp nu efter vinsthemtagningar?  i sektorn. Väljer dock att ej "lägga alla ägg i samma korg". Satsar gärna på gruvaktier privat ist.

 

NOVO absolut spännande.Under luppen för köp,om 4 CAD..hisnande uppgång.

 

För övrigt motstridiga känslor för gruvindustrin världen över mtp miljöförstöring (gäller ju inte enbart denna sektor förstås).

 

Skönt Bengt-Erik, att Brasilien ej drabbas som Karibien och Mexiko.Ni får "nöja er med" diverse korruptionsskandaler kring Temer och hans ministrar....;-)

 

 

Fakta: Amazonas regnskogar

Amazonas regnskogar omfattar en yta på 5,5 miljoner till 7 miljoner kvadratkilometer, motsvarande upp till 15 gånger Sveriges areal. Artrikedomen är enorm. Upp till hälften av alla växt- och djurarter på jorden beräknas finnas i Amazonas. Men ingen vet egentligen, eftersom bara någon enstaka procent av alla arter har kartlagts.

Efter att den brasilianska regeringen började arbeta systematiskt mot avskogningen 2004 minskade skövlingstakten av regnskogen drastiskt under flera år. Men 2015 började den återigen öka.

Enligt miljöorganisationer kan ökningen spåras till åtgärder från regeringen mellan åren 2012 och 2015 – såsom att avstå från att ge böter för olaglig skövling, och slopande av vissa skyddsklassade områden. Den drivs dessutom på av ökade global efterfrågan på jordbruksprodukter som sojabönor.

Skövlingen av Amazonas, som ibland kallas för "jordens lunga", ses som en stor bidragande faktor till klimatförändringarna.

 

 
2017-09-23
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Precious Metals Summit kanske har lite tänk och tyckande för den intresserade

http://www.kitco.com/news/video/show/Precious-Metals-Summit/1715/2017-09-22/The-Mining-SectorIs-on-The-Verge-of-a-Major-Breakout

 

Varit en del positivt snack om gruvor i afrika för den riskbenägne bl a hittar ni bland snuttarna ett förslag på somalia som åtminstone jag inte trodde skulle dyka upp som förslag :)

 
 
 
 
2017-09-25
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Nils!

Tack min vän för en intressant länk!

Har läst och lyssnat, lyssnat och läst...

och fått litet tankar kring det hele...;-))

 

 
2017-10-10
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Tar in guldet  i  PPM igen.( Känns litet osäkert med Koreahalvön denna vecka med firande av kommunistpartiet...)

 

Psst Nils...US tar bort sanktionerna mot Sudan permanent d.12 oktober. Tänker på Orca Gold ;-))

Tog in en post för ett tag sedan.Aktien har gått bra,så kantänkas nyheten om kommande lättnader för landet är inprisat till en del.

 

https://finance.yahoo.com/news/orca-gold-responds-revoked-economic-103000260.html

 
2017-10-10
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Bra drag idag i bl a Orca tyvärr glömde jag bort den då jag satt med annat men vad jag kan se hann den inte ned till min återköpsnivå innan den klättrade iväg.

 

Ser ut som jag även missat Guyana Gold denne gången får härda ut leta nya signaler.

 

Ja bolag med fyndigheter kommer bli stekheta för de stora bolagen som ligger lågt med att leta nya fyndigheter.

 

Vet inte om det är framtidstro eller att bolagen har för mycket enkla stålar bränna men rätt många inom energi har även de börjat fiska i afrika så rätt vad det är blir det kanske stor bonanza i afrika?

 

Den duktiga försäljaren Sven Carlin hade ett lockande resonemang angående diamanter som omfattade bl a svensknoterade Lucara Diamond, just nu är aktien på nedtur och vem vet var den tänker stanna men jag gillar hans story och har lagt in bevakning på aktien så får vi se om den plingar köp någon dag längre fram ;)

http://www.investivdaily.com/put-a-ring-on-it-why-it-might-be-time-to-invest-in-the-diamond-industry/

 
 
 
 
2017-10-16
Citera
 
photo
Aktiv: Jun 2009
5332 inlägg

Behåller hälften av BGF World Energy och satsar andra halvan på Amundi Gold . Tack för tipset om Orca Gold , spännande.

 
2017-10-16
Citera
 
photo
Aktiv: Jun 2009
5332 inlägg

Amazonas . Temer har ju backat gällande nya lagen om Amazonas . Får se vad som händer framöver . Regeringen behöver nya pengar ...

 
1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2

 
Annons


Message: