VECKA 17
Torsdag
25
April
BT-annons

  • Forum > Marknadsbrus > Allmänt > Uber ....... the laws of economics
2 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Nils På G
Uber ....... the laws of economics
2017-08-12
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Uber verkar fått problem det senaste och då de sopat banan med mer traditionella företag där flera lagt ned kan man undra om det nu uppstår ett underskott på tjänsterna?

 

http://wolfstreet.com/2017/08/09/uber-gets-run-over-by-its-own-subprime-auto-leases/

 
 
 
 
2017-09-29
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Artikel om varför världen ser ut som den gör idag och hur det handlar om makten över energi.

Utvecklingsländerna är nu allt mer ointresserade vara förslavade av procentarna i utvecklade länderna.

 

 

*saxat*

“Currency manipulation allows developed countries to print and lend to other developing countries at will.

 

A rich nation might go into a developing nation and lend them millions of dollars to build bridges, schools, housing, and expand their military efforts. The rich nation convinces the developing nation that by borrowing money, their nation will grow and prosper.

 

However, these deals are often negotiated at a very specific and hefty cost; the lending nation might demand resources or military and political access. Of course, developing nations often take the loans, but never really have the chance to pay it back.

 

When the developing nations realize they can’t pay back the loans, they’re at the mercy of the lending nations.

 

The trick here is that the lending nations can print as much money as they want, and in turn, control the resources of developing nations. In other words, the loans come at a hefty cost to the borrower, but at no cost to the lender.

 

That is why energy is much more valuable than currency in a fiat system.

 

från artikeln: https://www.equedia.com/how-us-dollar-will-collapse/

 
 
 
 
2017-10-27
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Närkontakt av 3:e graden ... Finansakrobatik till den milda graden.

 http://www.investivdaily.com/buybacks-destroy-blue-chip-stocks-ge-is-a-prime-example/

 

Firade hjältar är liemän som samtidigt tjänar fett på slaktvärdena där de drar fram under hurrarop från byxkissarna, borta är satsa på framtiden och framtida generationer hell brända jordens taktik som typ aktivistfonderna kör.

 

Min egen favorit är bonusar som för min del bevisligen drar ned företagen i dyngan där de sakta tynar bort.  Bonusprogram ger per automatik röd varningsflagga för min del  minns jag varnade direkt för Ratos när de införde sitt bonusprogram och nu ser jag jag fått helt rätt. Percy Barnevik får för min del anses som urfadern till införandet av bonusprogrammen i sveerige och därmed stagnationen av våra globala företag.

 

Festligast var reaktionen på Svanens avgång från BP, har aldrig förstått varför kålsuparna(ett gäng från eliten) så ihärdigt försvarat och försökt glorifiera denne man då det räcker läsa hans track record .

 
 
 
 

 
Annons


Message: