VECKA 13
Torsdag
28
Mars
BT-annons

  • Forum > Marknadsbrus > Köptips > Betsson i spåkulan
3 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Nils På G
Betsson i spåkulan
2017-08-06
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Går igenom Large Cap med TA och kollar samtidigt en del i FA-delen där man kan göra en enklare prognos med en linjär utveckling av värdena.

 

I veckografen sviktar momentum något även om det forfarande stiger vilket kan bero på sommarmånaderna med mindre börsintresse?

 

FA returnerar köpzon 46 - 79 med mina parametrar och då på 5 år en TP i trakten 110 - 120, lägger man till den förmodade direktavkastningen ger programmet en årlig snitttillväxt  runt 12% vilket jag hoppas är ett resultat av det blygsammare slaget, time will tell.

 

Om jag själv tänker köpa?

Troligtvis inte i nuläget då jag inte letar efter denne typen av aktie just nu.

 

Har tidigare haft Betsson med bra resultat och kan absolut tänka mig ha den i min "isk"  i framtiden.

 

Betsson verkar med denne snabbkollen ok vad jag kan se kolla själv närmare om ni är intresserade av aktien.

 
 
 
 
2017-08-06
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

COPX  koppargruvor etf kan ha en 10% - 20% mer att ge på uppsidan (räknat i sek) 

img

 

Får kolla silver/guld närmare på tradingplattformen tyckte det luktar sälj för silver men guld kan fortsätta en bit till?

Precis som med kopparn skulle jag föredra om gruvorna gav lite stöd till spotpriset guld/silver

 
 
 
 
2017-08-08
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Brent ser intressant ut, spotpriset går upp men oljerelaterade ETF:r går mest ingenstans och ger just nu inget vidare stöd.

 

Hade gärna sett Brent drog upp runt $54 innan det vände ned men det struntar nog marknaden i :)

 

Allt fler börjar handla olja i alternativ valuta till USD tyckte jag läste Saudi tappade terräng i kinahandeln?

 

 
 
 
 
2017-08-12
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Har lagt en signal för Betsson på 70 spänn så får vi se vad jag gör om vi når dit närmsta tiden.  PPO kom in med en lägre topp vilket kan gynna t ex mig som helst köper på lägre kurs än nu =)

 

Använder man tillväxtration på ca 14 (3 - 5 år) har vi PEG runt 1 vilket anses OK.

 

Tydligen köpte någon insider massor av aktier i våras hmm 2 miljoner eller var det för 2 miljoner?

 
 
 
 

 
Annons


Message: