VECKA 16
Lördag
20
April
BT-annons

  • Forum > Marknader > Aktier > Hur börsen ser ut
3 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
Hur börsen ser ut
2017-07-30
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Sensaste tider sen 2008 till 2017 drog börsen upp och många kom in  på att köpa eftersom de tror och trode på att detta markaden är risk fri och biligt eftersom räntor är och var minus och svag .

Många elfanter höjde och höjde rikt kurs för aktier för att kunna loka in folk att köpa för att tror på att markanden bara går upp och upp.

När börsen eller aktier går ned 5-7 procent folk köper in sig för att tror på att det bli en gång till ATH igen men som det ser ut idag folk är grund lurade för att tror på en stigande börsen.

Nästan alla rapport har kommit och vi har set det fanns inte så mycket bättre vinster som många förväntade sig .

Personligen tror jag att vi ser eb djupt nedgång till 2019 och infaltion eller deflation kan vara avgörande i framtiden.

Vad kan vara bra att investera

Guld-Silver-mat varor- räntor.

Olja? vet jag inte än men det kan står på spel vilket jag avstår för detta.

Jag ser inte köp läge på börsen än.

Lycka till.

 
2017-07-31
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Hmm...Det var först våren 2009 som OMX (och andra) bottnade och därefter steg, med något bakslag här och där. De som har varit med på HELA den resan...kan nu gotta sig år en fantastisk avkastning...om de har klivit av tåget, vill säga. 

 

Nu trendar OMX ner...vid första stödet nu..1550 väntar mig liten rekyl där..sedan kan det fortsätta ned...eller inte.

Det enda vi säkert vet...är att INGEN VET:-)

 

Räntorna är ännu inte så höga att kapitalet kan fly dit...Guld kan inte hantera allt kapital..så en dipp nu...fullt möjligt,  men hur djup den blir...det återstår att se.

Har nu i mitt PPM: 20% guldaktier...och 30% AlfredBerg BEAR...resten företagsobl.

 
2017-08-01
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Ser kritiskt ut, omx månadsstängde med några få punkter över min björnnivå och är just nu i mitt sista stöd vid MA200.

 

Ser faktiskt ännu värre ut för SP500 och Russel2000 om man översätter priserna till svenska kronor!

 

GDX ser bra ut i USD men tyvärr inte lika bra ut i SEK.

 

 

 
 
 
 
2017-08-01
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Jag ser en kraffigt ned i USA.

Mycket farligt läge.

Vi får väl se. 

 

 
Annons


Message: