VECKA 17
Fredag
26
April
BT-annons

1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2
  • Forum > Marknadsbrus > Allmänt > Spekulationspendelns retur kan ge rejält brak
13 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Nils På G
Spekulationspendelns retur kan ge rejält brak
2017-07-22
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Dollarns envisa fallande är för mig ett störningsmoment som blurrar min spåkula då jag inbillat mig fortsatt växande intresse globalt fly med bytena till USD men det är kanske "all's well" eller åtminstone inte otryggare på andra ställen?

 

Läser att vi har puttat upp dagens värderingar(t ex börs) genom att ta värde från framtiden via lån och att Hussman tror vi kan hoppas på 0% tillväxt närmaste årtiondet?

https://www.hussmanfunds.com/wmc/wmc170717.htm

Bild från artikel:

img

Det känns inte som råvarorna riktigt är kopplade till USD just nu?

 
 
 
 
2017-07-22
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

En story om 3 svarta svanar

1) Yellen

2)ECB

3)Kina

https://www.advisorperspectives.com/commentaries/2017/07/22/three-black-swans

 
 
 
 
2017-07-23
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Hej Nils!

Den dag Trump "tar över rodret" i FED med ev. ny QE, jomen då lär det bli fart på den gula metallen.

 
2017-07-23
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Chump(senaste "smek-" namnet) har det inte lätt jag har känslan hade inte banksters/finanssektorn suktat efter en ny dos punch i form av avreglering hade nog Chump varit på väg ut redan nu?

 

Tycker ädelmetallerna ser märkligt svaga ut, flera gröder ger intryck av att forma en botten, ser ut bli börsindexhandel t ex "open range" denne veckan för min del möjligen trendlinje trejd i olja/silver sedan får vi se.

 

 
 
 
 
2017-07-25
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Varningsignalerna duggar allt tätare, senast i går anslöt sig SIX return Index till OMX30 och All-share men jag har ännu ingen säljsignal i något av indexen utan de är mer av naturen se upp, hedga, spekulera kort osv..

 

Tänkte påminna om hur det ofta ser ut ifall MA200 bryts dvs vi får oftast minst en återtest även om det inte är en garanti vi får en denne gången men hur som helst få ingen hjärtattack om det fortsätter vidare ned utan förbered er i stället.

 

Dagsgraf OMX30 med MA200(vi se om det blir en bild eller ikon på nya forumet?) 

 

img

 
 
 
 
2017-07-26
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Håller Ingemar C:s kommentar angående bekräftad topp i minnet dvs han hänvisade till en eventuell framtida topp i oktober som ifall den kom in lägre varslade om nedtur?

 

Tittade på Dow i morse och tyckte det såg ut som att nedgångar större än 15% - 20% var ovanliga vilket inte betyder de är uteslutna.

 
 
 
 
2017-07-27
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Undra om det blir någon reaktion på svenska börsen när vi får något besked från regeringen?

Eftersom vi redan delar informationen med flera underrättelseorganisationer mer eller mindre öppet är det ett icke-event för min del men tänker "marknaden" utnyttja läget till något?

Kollar man "skandaler" på internationell nivå verkar ingen börs bry sig oavsett vad det handlar om med mindre det kan bli ett läga ge börserna en körare för lite profit?

 

Ett par dagar nu har en del av börsindexen jag följer ofta gjort "dagens rörelse" utanför börsens öppettider t ex i natt drog Nasdaq i asien till nya nivåer! Återstår att se om dagen i europa/amerika går åt att konsolidera rörelsen?

 

Läste någon ansåg börserna ganska riskfria eftersom banksters etc fortfarande kan konstruera instrument de kan sälja och tjäna stålar på? Är nästan beredd tror på det.

 
 
 
 
2017-07-27
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Godmorgon Nils!

Läste visst någonstans,att "det ska mycket till"för att börsen ska påverkas av regeringskrisen.Skulle väl ,som du säger,redan ha gjort det isf.

Möjligen påverkas SEK till att försvagas då.

Men att råvaror och de ädla metallerna har påverkats av Yellens uttalande,det kunde vi se.

Fått mig att byta till Mining i PPM.Sen får vi väl se,hur länge den trenden varar...

 
2017-07-27
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Läser trevliga saker om Goldcorp (G canada) eller (GG usa) men får fundera några varv till om jag skall ge mig på enskilt bolag då jag strävar efter färre innehav rent generellt .

 

Det snackas nasdaq mot 10.000 innan melt-up är över och rasen sätter in?

 

 

Som jag skrivit tidigare tror jag Bankster inte släpper Mr Chump från makten innan han belönat dem rejält.

 

Dags ta en sväng till Helsingör kanske hälsa på Holger Danske?

 
 
 
 
2017-07-27
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

DJ transport  ser inte så bra ut .

Kan vara en varning om  liten  sättning.

 
2017-07-28
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Jag brukar titta på Greg Schnells video-veckorapport som dyker upp i mailen  efter var torsdagsstängning  http://stockcharts.com/articles/commodities/2017/07/commodities-countdown-recording-2017-07-27-.html

 

Går igenom utvecklingen och funderar över framtiden i index,råvaror och valutor lokalt såval som globalt

 

En ganska bra latis ifall man inte vill göra rubbet själv t ex idag ingen större kris i us-indexen ännu,  hoppas på sista botten i energi augusti eller möjligen oktober, möjlig HS i USD  osv osv 

 
 
 
 
1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2

 
Annons


Message: